Thema's

Logo Alles over drinken

Maandag 11 mei 2026

avatar
Topic gestart door Yvonne
11 mei 2026 81 reacties 2723 weergaven

Meepraten?

Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.

avatar
bumperjim
11 mei 2026

Het moeten was jammer maar het kunnen was gelukkig 😁

avatar
bolletje
11 mei 2026

Lieve mensen,

Puck is ingeslapen. Wat doet dit pijn maar het was het beste voor haar. 17 jaar is best een leeftijd.  Nu rouwen. Ik laat het maar gewoon gebeuren. Het was een heel goed dierenziekenhuis met een fijne neuroloog. Nou ben ik kapot, schiet iedere keer vol, maar hoop toch dat ik vannacht kan slapen.


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
renaldo61
11 mei 2026

Sterkte @bolletje


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
lady jane
11 mei 2026

🖤


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Reacher
11 mei 2026

Wat erg @bolletje! Dikke knuffel. 


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Kaatjemama
11 mei 2026

Sterkte ❤️met je hondje @bolletje


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Quinn
11 mei 2026

Ach, wat naar @bolletje. Heel veel sterkte.


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Senna34
11 mei 2026

Bolletje, veel liefs en sterkte ❤️


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Kohtje
11 mei 2026

Ach @bolletje toch.. heel veel sterkte meis..🖤

avatar
Quinn
11 mei 2026

Het stormt hier, lijkt wel herfst ineens.

Nachtpact:

Quinn

avatar
Kaatjemama
11 mei 2026

Nachtpact:

Quinn
kaatje🌺

 

en koud ook ineens 😨


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Reacher
11 mei 2026

 

Nachtpact:

Quinn
kaatje🌺  
Reacher

 

Heerlijk storm! Woohoo!

Leuke dingen

Synchroon appeltje eten

Herfst! 


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Lika
11 mei 2026

Leuke dingen:

uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek 

gegeten bij buurvrouw 


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Lika
11 mei 2026

@Quinnhier ook storm!

@bolletjedikke knuffel voor jou!

@Yanaje had het over Geurtz gisteren. Ik kan het nooit herhalen, maar in de kern is het zoals jij beschrijft. Het ergens van wegbewegen, het af willen dekken, vergroot het gevoel. Toelaten en er gewoon ‘mee zijn’ kan de boel oplossen.


Like 3
3 anderen reageerden hierop
avatar
Kaatjemama
11 mei 2026

O leuke ding vandaag nieuwe hangplantjes gekocht voor in de serre 🪴🪴❤️ en mooi dat het staat 


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
lady jane
11 mei 2026

Nachtpact:

Quinn
kaatje🌺  
Reacher
Jane


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Rosee
11 mei 2026

Heel veel sterkte @bolletje:heart:


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Maja
11 mei 2026

 

Nachtpact:

Quinn
kaatje🌺  
Reacher
Jane

Maja

 

avatar
Yana
12 mei 2026

@Quinn, je geeft me een confused smiley maar mijn opmerking was als grapje bedoeld. Ik vertelde je al dat ik niet zo goed ben in grapjes, dat blijkt maar weer.

Of jouw smiley was een grapje, dat kan ook 🙂

avatar
Quinn
12 mei 2026

Hi @Yana ik snapte niet dat het een grapje was, sorry, iets te serieus. Want ik was het gewoon vergeten. 

avatar
Yana
12 mei 2026

Oh, goed dat ik er even op terug kwam dan @Quinn. Je weet toch dat ik heel gek op je ben, ga er gerust vanuit dat ik altijd goede intenties heb met mijn berichten naar jou (ook als ze soms wat onhandig geformuleerd zijn).


Like 2
2 anderen reageerden hierop
avatar
bumperjim
12 mei 2026
14 uur geleden zei bolletje:

Lieve mensen,

Puck is ingeslapen. Wat doet dit pijn maar het was het beste voor haar. 17 jaar is best een leeftijd.  Nu rouwen. Ik laat het maar gewoon gebeuren. Het was een heel goed dierenziekenhuis met een fijne neuroloog. Nou ben ik kapot, schiet iedere keer vol, maar hoop toch dat ik vannacht kan slapen.

🫶🏼

avatar
Musashi
12 mei 2026

Sorry @Yana dat ik me nog eens moei met jou. Dat is niet mijn bedoeling. Maar ik worstel momenteel wat met hetzelfde, digitale communicatie zorgt vaak voor veel misverstanden en onbegrip omdat het digitaal, op afstand en niet ‘live’ is. Lichaamstaal en intonatie ontbreekt. Mijn ‘grapjes’ komen niet over als grapjes. Tijdsverschil en tijdsgebrek kunnen mij dan ook nog eens het gevoel van ‘Silent treatment’ geven. Dat allemaal maakt me angstig voor de volgende 2 weken en ik wil me hier op voorbereiden maar ik weet niet goed hoe. Ik wil graag concrete afspraken maken met mijn man om al zo’n ‘gedoe’ te vermijden. Maar het wordt dan al gauw zo rigide: ‘enkel positieve berichten’?, ‘geen berichten’?, ‘geen grapjes die verkeerd kunnen overkomen?’, ‘alleen berichten op vaste tijdstippen’? Aaaah, ik breek mn kop hierover en weet momenteel echt niet goed hoe we dit (beter) kunnen aanpakken. Alle tips zijn welkom!


Like 3
3 anderen reageerden hierop
avatar
Yvonne
12 mei 2026

foutje 

avatar
lady jane
12 mei 2026

@Musashi het lijkt me alsof je voortdurend op eieren loopt zo.
Blijf alsjeblieft wie je bent, dat is van wie er gehouden wordt, toch?
Je hoeft niet perfect te zijn. Je zou dit wel met je man kunnen communiceren,
want concrete afspraken over hoe je graag wilt zijn/overkomen, zullen je nog
meer op je hoede laten zijn. Grapjes vindt een ander leuk, of niet. Uitleggen
maakt ze vaak niet leuker. Humor is zo persoonlijk. Heeft je man kritiek? Loopt er iets
anders misschien al niet lekker? Je klinkt zo onzeker, dat zit dieper dat een gebruiksaanwijzing
over je gedrag (denk ik/ben ik bang). Hier verontschuldig je je soms ook, niet nodig hoor.
Natuurlijk is het hier anders, online. Maar oefen maar lekker hier dan. 


Like 2
2 anderen reageerden hierop

Meepraten?

Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.

Ga aan de slag met een
gezonder
leven

Door de check te doen en antwoord te geven op 4 korte vragen geven we je advies over welke apps, tips en hulpmiddelen bij jou passen. Daarna kun je een account aanmaken als je dat wilt.