Even opnieuw
Meepraten?
Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.
Goedemorgen, eind 2010 heb ik me hier aangemeld en ben begin 2011 voor 3 maanden gestopt met alcohol. Daarna een periode gehad van minderen (ik was niet toe aan definitief stoppen en dacht dat ik het wel kon), wat een paar maanden goed is gegaan totdat mijn hond van net 2 jaar onder de auto is gekomen en overleed. Toen stortte mijn wereld in, ik kon niet met mijn verdriet omgaan, het verlies van mijn maatje, en ben weer een periode dagelijks gaan drinken. Eind van 2011 nog eens 10 dagen gestopt en weer begonnen. Uiteindelijk heb ik in december besloten wat extra hulp en handvaten nodig te hebben. Het lukt me niet alleen. Dit ben ik aangegaan.
En heel voorzichtig nog durf ik te zeggen dat ik nu rust ervaar, hoop, vertrouwen, ik voel wat levenslust en kracht terugkomen. Kortom, het begin is er.
Ik ben af en toe wel teruggeweest op het forum, heb ook contact gehouden met een aantal mensen, maar er zullen er ook veel zijn die mij niet kennen, vandaar even opnieuw voorstellen. Ik weet niet of ik dagelijks op het forum kom, maar zeker regelmatiger dan ik de laatste tijd gedaan heb.
Josje
Joske ![]()
no words to say!
Ha meis:sun:
Hou vast en niet loslaten!
welkom terug Josje:heart:
Welkom terug Josje.
Verdriet is zo'n trigger om te gaan drinken. Goed dat je weer begint met AdB worden.
Ik hoop dat je succesvol zal zijn. Struikelen kan gebeuren, het belangrijkste is dat je weer opstaat.
Lytse.![]()
Bedankt voor jullie lieve reacties, het is fijn om weer welkom te zijn:present:
Hi Josje,
Fijn dat je hier weer bent, hoe meer zielen, hoe meer kracht! Ik zit hier vanaf januari op, ben niet ervaren in stoppen, 1e keer voor mij. Valt tegen, maar ik blijf doorgaan! Moeten we allemaal doen he! Ik heb zelf ook een hond verloren in december, werd plotseling ziek en binnen 5 dagen overleden. Waaraan??? Waarschijnlijk interne bloeding of gezwel. Ondanks rontgen en mri konden ze er de vinger niet op leggen. Hij was 6 en van mij en mijn (inmiddels) ex een beetje ons kindje. Dus begrijp je verdriet daarin. Gelukkig ben je al heel goed op weg als ik je zo lees en het verdriet moet slijten. Dat lukt beter zonder alcohol, dat vergroot het toch maar.
Veel groetjes,
JJ
Hallo Josje, heb je gemist.
Ik jou ook:heart:
Hoi Josje, welkom terug ![]()
Hoi Josje!
Ook een hartelijk welkom namens mij!
We gaan ervoor!
Meepraten?
Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.