Thema's

Logo Alles over drinken

Nog 1 weekendje (en nog veel meer hoofdstukken uit het smoezenboek)

avatar
Topic gestart door Sanity
18 oktober 2025 322 reacties 16869 weergaven

Meepraten?

Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.

avatar
Sanity
05 mei 2026

.
 

avatar
Sanity
05 mei 2026

.

avatar
Sanity
06 mei 2026

Klein leed ik weet het.
 

avatar
Sanity
06 mei 2026

Soms krijg je als ondernemer de meest vreemde verwijten over je heen.
Gelukkig ben je dan ondernemer en kun je gewoon zeggen.

Oké zoek jij het ff lekker uit.
Ik heb dat alleen te vaak gezegd (vaak totaal bezopen) dus nu geen miljonair.
 

Oh bummer, ach het is wat het is.

 

avatar
Sanity
06 mei 2026


Jaja de high functioning alcoholist, wat een onzin!

De term is "The high lying alcoholist"!!!!

 

avatar
Mormel
06 mei 2026

Het is soms moeilijk om op je te reageren omdat je aan het zuipen bent en weet dat je daardoor een deel van het werk verpest, maar geen voornemens lijkt te hebben om de drank terug te schroeven. 
Gewoon over deze opdracht: zou je hem ook aangenomen hebben als je compleet nuchter was, of had je de klant dan een realistische offerte gemaakt zodat jij je werk fatsoenlijk kon uitvoeren? 
Het nakende afscheid van je moeder lijkt op je te wegen en ik weet dat dat een situatie is waarbij veel omstaanders niet goed weten wat te zeggen. Zie je haar nog regelmatig? 

avatar
Sanity
07 mei 2026

@Mormel ja snap wel een beetje wat je bedoelt.
Klopt dat het laten staan v/d drank momenteel voor geen meter lukt.

Zorg er wel voor dat als ik bij een klant op locatie moet werken, ik niet al teveel drink de avond daarvoor.

Wel goede vraag overigens over wel of niet (en hoe) opdracht aannemen.
In dit geval zit ik momenteel financieel in een positie dat ik alle klussen die ik kan krijgen, voor echt een belachelijk laag tarief offreer. Zodat ik vrijwel zeker weet dat ik die opdract binnenhaal.

Ik ben nu niet echt in de positie om een opdracht niet door te laten gaan vanwege tarief.
Dus ben blij met alles wat ik kan krijgen.

Wat dat aangaat is ICT echt een beroerde branche. Heel veel concurrentie met een hoop blabla etc.
Wel is het zo dat als je eenmaal een klant binnenhaalt, deze ook jaren bij je blijft. Dat dan weer wel.

Drankgebruik heeft ook zeker te maken met idd de situatie van mijn moeder.
Natuurlijk ben ik op een leeftijd dat je je ouders gaat verliezen dat is een natuurlijk proces.

Mijn vader is afgelopen december overleden (hoorde ik pas achteraf) maar dat deed me op zich niet zoveel.

Maar dat van mijn moeder hakt er gewoon even in.
Ga ongeveer 1x per week naar haar toe doe wat boodschappen en haal vaak wat lekkers te eten voor ons allebei.

En bel elke dag hoe het gaat.
Wel balen joh overigens van je (mislukte) intake. Hoe ga je daar nu verder mee?
Las dat je wel een vervangend iets hebt maar dat zij niks met opnames doen.


 

avatar
Sanity
21 mei 2026

Vandaag naar ziekenhuis geweest. Mijn moeder was met spoed opgenomen.
Laatste stadium is aangebroken (morgen gaat ze naar een hospice).

Wat mij echt brak vandaag, is dat ze als fanatiek roker nog even graag naar buiten wilde om een sigaret te roken.
Ze had zelf niks want haar tas was niet meegegaan met de ambulance.

Vroeg haar nog of ik dan mijn sigaretten achter moest laten.
Nee zei ze. Ik wil dat niet want dat zijn jouw sigaretten

En ze baalde ook dat ze haar tas niet had omdat ze mij op een kop koffie wilde trakteren.

Vervolgens vroeg ze mij nog of mijn zus al een deel erfenis over had gemaakt.

Alsof mij dat nu ook maar interesseert.

Ach maar naar buiten gegaan met haar en lekker sigaretje roken.
Kreeg ze nog een discussie met verplegend personeel over de rolstoel van haar.
Dat is haar eigen rolstoel maar de voetsteunen zijn niet meegegaan met de ambulance.
Daar mocht ze dus niet mee naar buiten.

Ik geheel tegen mijn natuur in meegegaan met verplegend personeel en een gasten rolstoel gehaald.
Kom ik met dat ding aanzetten, zegt ze heel droog tegen mij, waarom heb je daar aan toegegeven.

Zo krachtig kunnen mensen dus nog zijn terwijl ze de dood aankijken.
Ach ik ben net zo.....

Dus maar naar buiten.
Trok het niet meer, heb me omgedraaid omdat ik niet wilde dat ze zag dat de tranen over mijn gezicht rolden.

Hoorde eigenlijk pas vandaag van het verplegend personeel dat het niet lang meer gaat duren.
Voor nu, snot en tranen lopen over mijn gezicht en ga me helemaal klemzuipen (niet dat dat helpt).
 

Terugrit van ca. drie kwartier gelukkig met helm over mijn harses zodat ik even alles kon laten lopen. 

Maar weet het nu gewoon even niet meer.
Zit gewoon even helemaal stuk nu en ga haar enorm missen.

avatar
Sanity
21 mei 2026

Mijn vader is afgelopen december overleden en op een zwak aha momentje na, deed dat mij niet zoveel.
Maar dit hakt er echt in.


 

avatar
Rosee
21 mei 2026

Snap dat erin hakt @Sanitywens je heel veel sterkte :rose:

avatar
Sanity
21 mei 2026
3 minuten geleden zei Rosee:

Snap dat erin hakt @Sanitywens je heel veel sterkte :rose:

Dank je.

Ik zag dit (wellicht naief) even niet zo snel aankomen. Temeer omdat we nog plannen aan het maken waren dat ze weer een weekje bij mij op de camping zou komen logeren.

Ze was toen ook best fit en strijdvaardig, zo van die kanker interesseert mij niks.
Natuurlijk is ze niet achterlijk en weet ook wel dat het haar dood zou worden maar dat het binnen 2 weken zo hard achteruit ging.....


 

avatar
spirit
21 mei 2026

Wat heftig allemaal @Sanity om binnen een half jaar tijd beide ouders te verliezen. Met je moeder gaat het nu wel heel snel. Het kan echter nog wel een week duren of misschien langer? Hoop dat ze snel uit haar lijden is. Krijgt ze pijnbestrijding? Met zware morfine kan het snel gaan en zal ze niet zo'n doodsstrijd hebben hoop ik. Het is erg om een dierbare te zien sterven. Mijn overleden man heeft een vreselijke doodsstrijd gehad. Vreselijk om mee te maken. Eng om iemand zijn laatste adem uit te zien blazen. Ik zal dit nooit vergeten. Mijn man kreeg geen morfine. Ik snap dit nog steeds niet. Ik dronk nog in die periode. Het was te erg. Wilde het, net als jij, verdoven toen met drank. Alsof dit hielp. Nee, natuurlijk niet, maar zag ook geen andere uitweg toen. Ik wens je heel veel sterkte. Zoiets is moeilijk te bevatten.

 

avatar
lady jane
21 mei 2026

sterkte Sanity, ooit een paar jaar voor en in een hospice gewerkt
en geloof me, daar wordt heel zorgvuldig met de gasten omgegaan.
Ze hoeven daar geen pijn te lijden en de mensen werken daar vrijwillig en uit liefde 
voor leven en dood.
Fijn dat ze jou heeft in deze fase. 


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Sanity
21 mei 2026

@spirit ja vreselijk dat ze je man geen 'sedatief zetje' gegeven hebben.

Volgens de huisarts kon mijn moeder ook nog wel even wachten tot de volgende dag.

Nou ja NOT!!!

Mijn zus heeft 112 gebeld, die vonden het toch wel beter om direct te komen.
Bloedtransfusie etc.

Ach ik wil mijn kickboks training graag uitoefenen op die ^*maar ja beter van niet.

Ze is nu dan ook terminaal.

 

@lady jane ja hospice is echt goed voor de laatste fase.

Hoe hard het allemaal ook is.
Vandaag of morgen gaan we allemaal.

Waar ik ondanks mijn verdriet toch enorm om moest lachen, is dat mijn moeder echt haar sigaretje wil hebben Ja nou als je dan toch al 86 bent maakt die ene sigaret ook niet meer uit als je toch al longkanker hebt.

Zoals de moeder van Sanity betaamt (opstandig etc.; ja ze is nog erger dan ik)

Kregen we (nou ja zij dan) een discussie met verplegend personeel.
De rolstoel die zij had was niet geschikt voor transport.

Geheel tegen mijn natuur in, ging ik mee met verplegend personeel.

Dus ik een andere rolstoel gehaald, zegt mijn moeder heel droog, nou ik begrijp niet dat je hier aan toegegeven hebt. 😂

Daarna was ze doodop en benauwd en zal nog hooguit paar weken duren ofzo.
Maar magere Hein gaat zeker nog wat discussies krijgen voordat ze mee gaat.

EN DAT IS WAAR IK VANDAAN KOM!!!




 

avatar
Sanity
21 mei 2026

En dit is juist waarom ik zit te janken.

Die letterlijke grafhumor.

 

avatar
Sanity
21 mei 2026

Heb het gewoon echt moeilijk om haar zo fragiel mee te maken.
Begrijp haar beslissing voor euthanisie wel.

Zowel zij als ik hebben geen zin een lijdensweg.
That's the way it is!

Ik heb mij voorgenomen om niet eerder op te rotten voordat zij ging,
Dus straks ben ik een soort van vrij om te kiezen wat ik wil.

Tja waar ik dan naartoe op ga rotten weet ik nog niet.
Of dat op aarde is of iets anders maakt niet uit.

Ik heb haar dan iig overleefd en wat ik verder nog hier wat rotzooi maakt dan niet zoveel uit. ...

 

avatar
Smaragdie
22 mei 2026

Lieve @Sanity Ik wil jou veel sterkte wensen met de laatste fase waarin jouw moeder ingaat. Wat gaat het snel nu. Hou je koppie boven water. Denk aan je!

avatar
Mormel
22 mei 2026

Gewoon even het beste wensen voor de periode die er vervolgens zit aan te komen. Ben je van plan om bij haar te waken wanneer ze aangeven dat het niet lang meer zal duren? Zelf heb ik dit niet gedaan omdat twee van haar zusters al bij haar zaten en beide vrij religieus zijn, daarnaast had ik er ook geen behoefte aan. 
Denk wat in komen gaat ook vooral aan jou behoefte, daar de dood enkel lastig is voor zij die rond ons staan, zelf merkt je moeder daar niets van. 

avatar
Sanity
22 mei 2026
7 uur geleden zei Smaragdie:

Lieve @Sanity Ik wil jou veel sterkte wensen met de laatste fase waarin jouw moeder ingaat. Wat gaat het snel nu. Hou je koppie boven water. Denk aan je!

@Smaragdie thnx man!!!

avatar
Mormel
22 mei 2026

@Sanity: dit mag misschien vreemd klinken, maar als je moeder op dit moment nog helder is zou ik proberen om met haar een overzicht te maken van haar abonnementen, verzekeringen, eventuele sites waar ze lid is en consoorten.
Mijn moeder is overleden op 20  januari en ik heb echt eergisteren nog een achterstallige rekening voor haar binnengekregen en ineens dat abonnement stopgezet. 
Omdat je niet met je zus overeen komt is het misschien ook goed om met je moeder te bespreken hoe je de uitvaart moet regelen. Ja dat is confronterend, maar ik kan mij voorstellen dat je ook niet wenst dat je zus dit allemaal regelt. 
Veel sterkt in ieder geval.

avatar
Mariposa
22 mei 2026

Ik wens je heel veel sterkte Sanity. Probeer nog maar even te genieten van elkaar. 


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Sanity
23 mei 2026

God.. %$#@#$%%! wat is dit zwaar zeg.

Vandaag eerst langs het huis gegaan van mijn moeder.
Om wat persoonlijke spulletjes etc. op te halen om bij haar op de kamer in de hospice te zetten.

Heb daar eerst zitten huilen op een stoel tegenover haar plekje op de bank waar ze altijd zat maar daar natuurlijk nooit meer zal zitten maar uiteindelijk toch ook maar foto van mijn zwager en *zus meegenomen.

Jaja die haten mij maar voor mijn moeder betekenen ze wel wat.
Dus maar uit mijn schaduw gestapt.

Kom ik in de hospice, krijg ik te horen waarom kom je en die spullen hoeft niet. Ik krijg (wil) morgen euthanasie.
Ik heel droog terug, nou sorry ma IK BEN NET ZO EIGENWIJS ALS JIJ DUS IK KOM LEKKER TOCH!!!

Daarna echt een * gesprek. Waar ze vanochtend nog geen 'euthanasie wilde' nu toch maar wel.

Was echt een * moment.
Maar ik begrijp en respecteer het wel.

Was ook niet leuk. Ze ligt aan de zuurstof en heeft het echt benauwd.
Echt gesprek was dan ook moeilijk
Ze viel af en toe weg en ik hoopte echt vanuit de grond van mijn hart dat ze gegaan was waar ik bij was.
Ze wil echt niet meer en stikte de moord.

Ben na een uurtje maar weggegaan en heb haar een dikke kus op haar voorhoofd gegeven (dat doe ik echt nooit).
Daarna maar heel droog met handje gedag gezwaaid (praten kon ik niet meer).

Ze gaf mij ook nog mee dat ze buiten mij en mijn cruella zus niemand meer wil zien.
Net dan ook maar mijn neef gebeld (die echt ook begaan is) en voorzichtig uitgelegd hoe en wat dat hij niet meer mag komen.

Hij begreep het gelukkig (het is voor hem ook de laatste tante of oom die heengaat).







 

avatar
lady jane
23 mei 2026

voor morgen wat extra moed en kracht Sanity


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
bumperjim
24 mei 2026

Sanity jongen samen met koning Alcohol kan je de hele wereld aan, maar focus nou eerst maar op je moeder. 

avatar
Smaragdie
24 mei 2026

Sterkte!! Denk aan je en ga je niet van de wereld afzuipen geheel. Wel het laatste wat jouw moeder zou willen.


Like 1
1 ander reageerde hierop

Meepraten?

Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.

Ga aan de slag met een
gezonder
leven

Door de check te doen en antwoord te geven op 4 korte vragen geven we je advies over welke apps, tips en hulpmiddelen bij jou passen. Daarna kun je een account aanmaken als je dat wilt.