Laatste poging
Meepraten?
Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.
Om dat te voorkomen, dat je niet in staat bent om de helft weg te kieperen als je morgen gedronken hebt, zou ik dat nu alvast doen, nu je nog nuchter bent.
37 minuten geleden zei Quinn:De aanval voorkomen door het toch meteen allemaal weg te doen? Want je reden voor wijn op donderdag is om dat samen met je vriend te doen en de avond zo te houden als altijd. Die reden is weg. Dus, well, you know.
Ook dat klopt. En toch zal dat me niet lukken. Ik heb mezelf te zeer geprogrammeerd, donderdag = drinkdag. Ik heb de agelopen 2 weken dagen gehad dat ik het moeilijk had, en ik was beslist voor de bijl gegaan als ik drank in huis had gehad. Misschien was het inderdaad een combinatie van vriend komt, dus drank in huis. En drank in huis = drinken. Als het bij drinken op donderdag (ik zal volgende week donderdag ook weer drinken) blijft ben ik tevreden over mezelf.
Dus eigenlijk is de reden om te drinken het is donderdag?
12 minuten geleden zei Reacher:Om dat te voorkomen, dat je niet in staat bent om de helft weg te kieperen als je morgen gedronken hebt, zou ik dat nu alvast doen, nu je nog nuchter bent.
Ik had alles zo goed gepland, alleen drank in huis op donderdag. Ik zou inderdaad morgen, voordat ik ga drinken, al de helft kunnen weggooien. Maar je ziet, de plannen die ik vandaag maak zijn vaak niet de beste.
6 minuten geleden zei Quinn:Dus eigenlijk is de reden om te drinken het is donderdag?
Niet helemaal. Ik zou niets hebben besteld als ik had geweten dat mijn vriend niet zou komen. En ik zou dan niet hebben gedronken. Ik kan het drinken niet laten als ik het hier heb staan. Tja, en morgen heb ik het hier staan. Maar ik geef je voor de helft wel gelijk, hoor.
Doe dan de helft meteen weg, noemen we dat mijn helft.
Je kunt ook van te voren de helft weggooien. Dat is even hard, maar maakt het daarna wel veel makkelijker. Bijkomend voordeel: je neemt het besluit in nuchtere staat en voert het ook in nuchtere staat uit; niet als je al gedronken hebt, want dan is het veel moeilijker.
(Quinn en Reacher hebben dat ook al gesuggereerd, zie ik nu)
4 minuten geleden zei Quinn:Doe dan de helft meteen weg, noemen we dat mijn helft.
Ja, dingen beloven, daar is een alcoholist zoals ik wel goed in. Ik zal mijn best doen morgen. En als het me lukt om het in de gootsteen te kiepen zal ik denken "daar gaat de wijn van Quinn, moet ie me niet al te vaak lappen".
Ik zou zeggen alles weggooien. Je vriend komt niet dus dat betekent niet drinken. Denk je dat je, als je alles weg zou gooien, het morgen alsnog opnieuw zou halen? Of ben je dan 'veilig'?
8 uur geleden zei hub02:Ja, dingen beloven, daar is een alcoholist zoals ik wel goed in. Ik zal mijn best doen morgen. En als het me lukt om het in de gootsteen te kiepen zal ik denken "daar gaat de wijn van Quinn, moet ie me niet al te vaak lappen".
De belofte van een alcoholist, of de belofte van een vriend?
Die andere helff was sowieso niet voor jou dus gooi maar weg 😁 Stel je vriend was gekomen en je zoop zijn glas leeg, dat zijn toch geen manieren? Dan ook niet als hij er niet is.
@Rosee en @bumperjim : Het klinkt alsof ik een excuus zoek om te drinken. Ik zal volgende week donderdag ook drinken, evenals de weken daarna op donderdag. Het is me nu 2 weken gelukt om het op mijn manier te doen. Mijn "plan" geeft me houvast. Niets in huis, dan kan ik ook niet drinken (ik ga nooit vrijwillig de deur uit, zelfs niet voor alcohol). Ik zit straks onverwacht met een dubbele portie, dus teveel voor vandaag (zelfs voor mij😀). Ik had niet over een plan B nagedacht, best stom, dit moest wel een keer gebeuren. Ik ben tevreden als ik morgen niks meer heb wat me in de verleiding brengt. Dus ik hoop dat het me lukt om ongeopende flessen weg te gooien.
1 uur geleden zei Quinn:De belofte van een alcoholist, of de belofte van een vriend?
Ik ben beide. Terugkijkend op mijn leven zie ik dat ik veel dingen anders had moeten doen, zeker op het gebied van drankgebuik. Maar als als bepaalde dingen niet waren gebeurd, dan was ik misschien helemaal geen alcoholist geworden. En nu probeer ik maar weer eens wat, en weer zie ik niet wat er van terecht komt.
1 uur geleden zei hub02:@Rosee en @bumperjim : Het klinkt alsof ik een excuus zoek om te drinken. Ik zal volgende week donderdag ook drinken, evenals de weken daarna op donderdag. Het is me nu 2 weken gelukt om het op mijn manier te doen. Mijn "plan" geeft me houvast. Niets in huis, dan kan ik ook niet drinken (ik ga nooit vrijwillig de deur uit, zelfs niet voor alcohol). Ik zit straks onverwacht met een dubbele portie, dus teveel voor vandaag (zelfs voor mij😀). Ik had niet over een plan B nagedacht, best stom, dit moest wel een keer gebeuren. Ik ben tevreden als ik morgen niks meer heb wat me in de verleiding brengt. Dus ik hoop dat het me lukt om ongeopende flessen weg te gooien.
Als t voor jou werkt dan werkt t hè 😁
Wat mij betreft is dit een van de meest vervelende onderdelen van het verslaafd zijn. Namelijk: het tobben erover.
Wanneer kan ik drinken. Hoeveel mag ik drinken. Heb ik weer teveel gedronken. Waarom drink ik nu weer. Heb ik een goede reden om te drinken. Is dit een goed plan. Enz. enz.
Je bent hier nu twee dagen over aan het piekeren. Terwijl je het vandaag gewoon allemaal op gaat drinken, waarschijnlijk.
34 minuten geleden zei Lonster1:Terwijl je het vandaag gewoon allemaal op gaat drinken, waarschijnlijk.
Ja hoe meer je tobt, hoe zekerder de conclusie 🤪
Vandaag is dan de vraag: hoe laat neem ik het eerste glas. Maak ik de fles meteen open, of wacht ik tot vanmiddag? Hoeveel zal ik weggooien, wanneer ga ik dat besluiten?
Dat zeg ik niet uit veroordeling, maar uit herkenning.
4 uur geleden zei hub02:Het klinkt alsof ik een excuus zoek om te drinken.
Dat doe je ook. Maar goed, als dit voor jou vandaag werkt en morgen is het weer klaar, dan heb je een soort van werkwijze.
2 uur geleden zei Lonster1:Wat mij betreft is dit een van de meest vervelende onderdelen van het verslaafd zijn. Namelijk: het tobben erover.
Wanneer kan ik drinken. Hoeveel mag ik drinken. Heb ik weer teveel gedronken. Waarom drink ik nu weer. Heb ik een goede reden om te drinken. Is dit een goed plan. Enz. enz.
Je bent hier nu twee dagen over aan het piekeren. Terwijl je het vandaag gewoon allemaal op gaat drinken, waarschijnlijk.
Ja zo herkenbaar! Daarom begin ik er eindelijk achter te komen dat niet drinken toch het makkelijkste is.
Maar ja.
Zet koffie neer. Voor straks.
Nog wilde plannen voor vandaag? Ik hoorde dat ik ga bowlen. Serieus. Things I do for love.
Hoe is het je vergaan donderdag? Hoop zoals je wilde.
Water en paracetamol erbij, hou vol @hub02. Je komt er wel.
Altijd gebeurt wel wat, Of misschien heb ik altijd wel een excuus. Ik zag op het beginscherm van mijn handy dat mijn moeder had geprobeerd mij te bellen. Ik heb haar tel.nr. geblokkeerd. Ik dacht dat ik dan ook geen meldingen meer over haar kreeg. Ik ging compleet over de rooie toen ik dat zag. Zo erg, dat ik niet eens heb kunnen drinken. Dat heb ik wel gisteren gedaan. “Mijn portie”, de rest heb ik weggegooid. Dus ik heb me niet strict aan mijn plan kunnen houden. Nu heb ik niks meer in voorraad. Dus tot komende donderdag lukt het wel. Eerlijker kan ik het niet zeggen. Ben hier niet trots op.
Meepraten?
Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.