Thema's

Logo Alles over drinken

Zondag 3 mei 2026

avatar
Topic gestart door MaryArt
03 mei 2026 37 reacties 923 weergaven

Meepraten?

Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.

avatar
MaryArt
03 mei 2026

DAGPACT:
MaryArt

 

Goeiemorgen allemaal!

avatar
Fonny
03 mei 2026
1 uur geleden zei Marjolijn:

DAGPACT:
MaryArt

Marjolijn

Fonny🌞

 

Goedemorgen en fijne zondag!

 

 

avatar
Kaatjemama
03 mei 2026

DAGPACT:
MaryArt

Marjolijn

Fonny🌞
kaatje 🌺

goedemorgen ☀️

hier proberen nog te genieten van weekend weg.

 

avatar
Yana
03 mei 2026

Die frustratie-intolerantie zal voor jou dan ook aanleiding zijn om aan de alcohol te gaan @bumperjim? Even naar bed is dan allicht een betere strategie. Ik hoop dat je je weer wat relaxter voelt nu, 't is zondag, ga maar wat leuks doen 🍀

avatar
Yana
03 mei 2026

Goed bezig @Kaatjemama, knap om je zo staande te houden tussen de drinkers. Hopelijk kun je nu genieten van je frisse hoofd terwijl de rest zich voortsleept met een kater in het lijf.


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
lady jane
03 mei 2026

goeiemooiemorgen frummers

avatar
Maja
03 mei 2026

Goedemorgen allemaal! Een dag vol praktische dingen. Geen zin in, maar de lijst groeit maar door. Dus actie!

DAGPACT:
MaryArt

Marjolijn

Fonny🌞
kaatje 🌺

Maja

avatar
lady jane
03 mei 2026

zus had 2 kaartjes gewonnen voor de musical Willem van Oranje
maar had geen zin ervoor te reizen. Dus gaan zoon en ik samen.
1 x eerder naar een musical, Mama Mia. Zoon nog nooit. Benieuwd dus.
In elk geval na afloop samen eten in Delft, eens wat anders dan Den Haag.
En valt het tegen dan kunnen we er vast wel eerder uit.


Like 3
3 anderen reageerden hierop
avatar
Yana
03 mei 2026

Ben je de nacht nog redelijk doorgekomen @Marjolijn of was het erg zwaar?

avatar
Prana
03 mei 2026

Goedemorgen allemaal, hier nog steeds alcoholvrij gelukkig. Ik probeer er weinig aandacht aan te geven, dus ik ben hier niet vaak. Verschillende aanpak, hopelijk een verschillend resultaat.
De winter was lang en vol met problemen, maar toch ging het goed qua niet drinken. Ik ben wat bezorgder nu dat het mooi weer is en de vino en aperitivi me toch weer zeer aantrekkelijk lijken. En vrijdag, na jaren, weer terug naar Milaan, de stad waar ik meer dan 20 jaar heb gewoond en waar ik volgens mij nog nooit een lange nuchtere periode heb gehad 😅  Maar ik ben natuurlijk wel ouder nu. Wijzer? Dat gaan we snel zien. Oppassen nu en vantevoren maar even vertellen dat ik niet meer drink (en zeker ook geen andere rotzooi gebruik). Deze trip wordt best een confrontatie om verschillende redenen, maar nuchter lukt dat vast - hopelijk - beter.

Heb geprobeerd om wat bij te lezen, maar wat een heftige dingen. Oef. Heel veel sterkte voor iedereen die worstelt met het verleden, trauma's, gezondheid en natuurlijk de drank 🙏🏻🌸

 


Like 3
3 anderen reageerden hierop
avatar
rapilos
03 mei 2026

Goedemorgen allemaal,

Al om half zeven op vanochtend en dus nu weer moe 🤔
Hond begon om die tijd te piepen en rare geluidjes te maken.
Zucht..., normaal blijft ze vaak liggen tot half negen.
Hond dus uitgelaten (3 keer gepoept, gras gegeten en gespuugd )
Dus ja, ze moest er blijkbaar toch echt uit.

Alles ingepakt voor een paar daagjes weg.
Pffff...ik kan daar onbedoeld toch weer zo stresserig over zijn.
vogel al naar logeeradres gebracht, hondentas ingepakt
Bench moet ook mee voor de nacht
Wat een volksverhuizing voor die paar dagen..😄

avatar
Lika
03 mei 2026
1 uur geleden zei Yana:

Die frustratie-intolerantie zal voor jou dan ook aanleiding zijn om aan de alcohol te gaan @bumperjim? Even naar bed is dan allicht een betere strategie. Ik hoop dat je je weer wat relaxter voelt nu, 't is zondag, ga maar wat leuks doen 🍀

En ik merk dat het ook andersom werkt. De dag na het nuttigen van alcohol ben ik minder stabiel.

avatar
rapilos
03 mei 2026

Veel plezier vandaag @lady jane


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Lika
03 mei 2026

Lieve @rapilosik kan daar ook zo gestresst van raken. ( je hond misschien ook? Die voelt dat he?)

avatar
Lika
03 mei 2026

DAGPACT:
MaryArt

Marjolijn

Fonny🌞
kaatje 🌺

Maja
Lika

avatar
Lika
03 mei 2026

Fijne dag Jane!


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
rapilos
03 mei 2026
3 minuten geleden zei Lika:

Lieve @rapilosik kan daar ook zo gestresst van raken. ( je hond misschien ook? Die voelt dat he?)

Ja, dat denk ik ook wel @Lika
Ze loopt inderdaad wat onrustig heen en weer te drentelen


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
lady jane
03 mei 2026

ik heb die onrust zelfs van een dagje weg Raps. 
Heb net maar wat stofnesten weg gepluneaud.
nog even de vaat en dan is het vanavond voldaan thuiskomen weer.
Voor meerdere dagen heb ik dat ook, niks vergeten? Te vroeg klaar staan
om te vertrekken. Uit je ritme. Hoe ouder ik word hoe erger dat wordt.


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
bumperjim
03 mei 2026
3 uur geleden zei Yana:

Die frustratie-intolerantie zal voor jou dan ook aanleiding zijn om aan de alcohol te gaan @bumperjim? Even naar bed is dan allicht een betere strategie. Ik hoop dat je je weer wat relaxter voelt nu, 't is zondag, ga maar wat leuks doen 🍀

Het is niet de sterkste trigger voor mij. Het is ook veel minder effektief dan naar bed gaan.

"Wat leuks doen" is een lastig onderwerp voor mij. Ik zou zo graag wat leuks gaan doen met de Stier maar die ligt driekwart van de tijd uitgeteld voor netflix.

Heeeel soms doen we wat leuks. Eens per kwartaal of zo. Als zij daar zin in heeft en energie voor heeft dan laat ik alles uit mn klauwen vallen. De rest vd tijd heb ik een hond en een mountainbike en een drumstel 😢 en een kurkentrekker maar dat was vroeger. 


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
spirit
03 mei 2026

Veel plezier @lady jane. Delft is een leuk stadje met veel gezellige eettentjes.

Die stress is zo herkenbaar @rapilos. Het zijn maar een paar dagen, maar alles moet mee. Hoop dat je kunt genieten, als je er eenmaal bent.

Ook zo herkenbaar @bumperjim. Hier kreeg ik al de kriebels bij het opstaan. Ik las dat er ergens een havenfeest was, hier vlakbij, bij een jachthaven. Eerste instantie had ik er wel zin in, maar voor mijn vriend zitten daar allemaal kroegen waar hij ooit is geweest vroeger. Gaan we dus lekker niet doen. We gaan dingen doen die opschieten. 2 volle zakken statiegeld wegbrengen en ons nieuwe tuinset neerzetten die we gisteren hebben gekocht. Gisterenavond is mijn vriend na het eten in slaap gevallen. Ook niet echt gezellig, maar hij zal het wel nodig gehad hebben. Hoppa, wij zijn weg nu. Geld verdienen 😄

 


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Quinn
03 mei 2026

Binnen. De plannen voor vanavond: een paar happen eten, liefdesbrief schrijven. Dat zou moeten lukken.

En beter laat dan helemaal niet.

DAGPACT:
MaryArt
Marjolijn
Fonny🌞
kaatje 🌺

Maja
Lika
Quinn


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
spirit
03 mei 2026

Net tussen de buien door de hond uitgelaten. Mijn vriend was droevige muziek aan het spelen op zijn orgel. Kreeg het ervan op m'n heupen. Onderweg kwam er een huilbui op. Ik vind mijn vriend ook even wat wiebelig overkomen. Heb een lekkere pan ouderwetse macaroni ham, tomaten en kaas gemaakt. Als er eenmaal eten inzit, zal de trek wel overgaan. Ach, daarna valt hij waarschijnlijk weer in slaap. Beter dat, dan dat hij aan de drank gaat. Hij weet dat ik het enigzins in de gaten houden. Morgen is gewoon een werkdag voor hem. Dinsdag is hij vrij. Ja, de zaak is dicht, dus houd het op. Verplichte vrije dag dus.

 

avatar
bumperjim
03 mei 2026

Goed bezig @Marjolijn

avatar
Reacher
03 mei 2026

Nachtpact

Reacher 🏮

avatar
Quinn
03 mei 2026

Nachtpact

Reacher 🏮
Quinn 

Meepraten?

Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.

Ga aan de slag met een
gezonder
leven

Door de check te doen en antwoord te geven op 4 korte vragen geven we je advies over welke apps, tips en hulpmiddelen bij jou passen. Daarna kun je een account aanmaken als je dat wilt.