dinsdag 9 juni 2026
Meepraten?
Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.
Ziezo, de dag is alvast geopend, en ligt voor jullie als een blanco vel papier. Leef, dartel, verdraag & houd stand. Maar drink niet.
DAGPACT
Oskar
Daar sluit ik mij bij aan Oskar. Goedemorgen vanuit de trein naar Rotterdam. Op naar Londen! Werkbezoeken en vanavond pakken we ook de musical Mathilda mee. Er zijn rottiger dingen. 🥳
DAGPACT
Oskar
Maja
Goeiemorgent
Ik kijk nog wat slaperig tegen vandaag aan
Ik denk dat ik vandaag maar gewoon lekker in mn kracht ga staan 😁
Morgen,
Om de luchtigheid van @Oskar maar meteen te compenseren met een vleug Musashi-saus. Ik lees je met een een stukje ongeloof en tegelijk jaloezie. Ik herken er echt niets van want zwaarte, weemoed en gemis van iets dat er nooit was, lijken mijn hart te vullen tot het ontploft. Alsof niets ooit echt opgelost zal kunnen worden. Maar, ik kan me wel verheugen op een topontbijt dat al in de oven staat: verloren (of gewonnen?) stokbrood met rabarber en aardbeien. Dat dan weer wel. Misschien gaan we zo dan toch een beetje gelijk op?
Ik weet niet wat vandaag me zal brengen, hoop vooral dat het beter is dan gisteren.
Goedemorgen frummers,
Na een lange pittige dag was het goed rusten vannacht, jammer wel dat ik alweer om half vijf klaarwakker was.
Maar ach, beter dan me te moeten haasten omdat ik me verslapen heb.
Inmiddels schijnt de zon gul (volgens weeronline zou hier nu moeten gieten
), het beestenspul heeft lekkertjes gekregen en ligt vredig een ochtenddutje te doen en er staat een bakje klaar.
Pfff, moet ik het ook wel neerzetten natuurlijk
DAGPACT:
Oskar
Maja
MaryArt
kaatje 🌺
goedenmorgen
goed geslapen geen pijn
zin in de dag al 😃geen idee wat te gaan doen nog. We beginnen met een koffie lekker buiten.
@Musashi❤️ Ik hoop ook voor je dat het vandaag voor je een betere dag is.
goeiemooiemorgen frummers![]()
hier ook een uitbundige zon
en zonde om die buiten te sluiten met dicht gordijn
maar anders krijg ik geen letter getikt.
Gauw een bakkie van Von om echt wakker te worden dan maar
vol verbazing over het tegenstrijdige starten van de dag door jullie.
Dag voor dag, soms uur voor uur. Het is wat het is.
@Musashi dagpact ook weer wat voor jou vandaag?
DAGPACT:
Oskar
Maja
MaryArt
kaatje 🌺
Quinn
4 uur geleden zei Oskar:de dag is alvast geopend, en ligt voor jullie als een blanco vel papier
Als je nog geen plannen hebt zal dat wel kloppen. Mijn vel is al grotendeels ingevuld. Het voelt of het een spannende dag gaat worden. Maar wie weet glijdt de dag soepeltjes voorbij als van een leien dakje. Samen met de regen en het onweer. Voorbij, niks aan de hand.
Ikvecht er tegen en dat is heel zwaar maar mijn oude gewoontes of (demonen) geven zichzelf niet zomaar gewonnen, verslaving heeft zoveel afgepakt.
Ik verlang weer naar mijn pure nuchtere zelf van voor de ellende begon de onschuldige jongen die ik was.
Ik ben de weg kwijt het middel is weg, en ben nog zoekende in mijn nieuwe nuchtere leven, daarbij voel ik veel angst en ben dat totaal niet gewent.
Mijn lichaam en geest zijn uitgeput mijn motor (middel) heeft geen brandstof meer..
Gelukkig krijg ik hulp de gezonde motor weer te starten om opnieuw te leren functioneren.
Daar ben ik dankbaar voor.
Iedereen wens ik een succesvolle dag van Herstel en nuchter zijn!
Goed dat je deze keuze maakt en fijn dat je hulp krijgt. Succes met je start naar een nieuwe begin.
@Quinn nee geen dagpact voor mij. Heb geen zin en kracht om me sterk te (moeten) houden. Ik ga bijna kopje onder. Ik probeer wel te zwemmen maar heb ook even de zekerheid nodig dat mn laatste reddingsboei er nog is, in geval dat.
@Musashi herkenbaar, een laatste reddingsboei nodig hebben.
Gezien bovenstaande @Reacher alvast tot morgen.
Goedemorgen allemaal,
Ik herken jullie struggels
Het enige wat ik kan zeggen ; houdt vol, zoek afleiding
Echt, houdt vol, anders begin je telkens en telkens weer opnieuw.
Moed, kracht en wijsheid voor jullie
Veel plezier in Londen @Maja. Ga je vanuit Hoek van Holland? Ik lees de trein naar Rotterdam, dus ben alleen benieuwd of je met de Stena Line gaat. Wat ga je goed @Kaatjemama. Wat moet dat lekker geweest zijn met de slowcooker op de BBQ. Hier heeft het net gegoten van de regen. Nu weer een zonnetje. Gisteren aardig met m'n conditie bezig geweest. Een soort triathlon met nog extra een working out op de accordeon gisterenavond. Vanavond weer zwemmen, maar dan in het binnenbad. Nu maar even lekker wandelen met de hond. Naar de buurtsuper en in huis rommelen. Het zal allemaal tussen de buien door zijn vandaag.
Was heerlijk @spirit vanavond weer maar dan samen met zoonlief (kok)even klooien samen.
hoe is met je gezondheid
@Musashi: de zwaarte en de weemoed hebben mijn leven wel degelijk doortrokken. Maar zonder drank is het voor mij een heel stuk lichter vooralsnog. Waar ik vroeger meende dat ik dronk omdat ik het leven zo moeilijk vond, heb ik nu meer de indruk dat ik het leven zo moeilijk vond omdat ik dronk. Die reddingsboei waarover jij spreekt is er voor mij één van lood. Alle verhalen verschillen, en alle reddingsplannen ook. Zoveel is duidelijk. Maar ik ken eigenlijk geen mensen voor wie drank duurzaam iets ten goede brengt.
@Oskar duurzaam iets goeds brengt? Misschien niet. Toch denk ik nog steeds dat een van de redenen dat ik nog leef, wel degelijk de drank was. Hoezeer dat ook als heiligschennis moet klinken voor sommigen. Maar soms zie je geen andere mogelijkheid dan verdoven of springen.
Klinkt bekend @Quinnsnap wat je bedoelt
Dat vind ik kut @Kaatjemama. Knuffel voor jou.
Meepraten?
Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.