Thema's

Logo Alles over drinken

zaterdag 13 juni 2026

avatar
Topic gestart door Oskar
13 juni 2026 28 reacties 565 weergaven

Meepraten?

Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.

avatar
Oskar
13 juni 2026

En hop, alweer een nieuwe dag. Weekend ook nog. Dat wordt weer plukken.


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Fonny
13 juni 2026

Goedemorgen allemaal!

Dagpact:

Fonny🌞

avatar
bolletje
13 juni 2026

Goeie morgen allebei.

avatar
Yvonne
13 juni 2026

Goedemorgen Oskar, Fonny  en Bolletje. 
Het was weer een vroegertje vanmorgen: mijn grote rooie kater voelde zich eenzaam, was dus door het kattenluikje naar buiten gegaan, is omgelopen en heeft mij wakker geroepen onder het slaapkamerraam. Uiteraard heb ik hem binnengelaten, duidelijk gezegd dat het nog nacht was en dat ik nog wilde slapen, maar helaas... een half uur later stond hij er weer. 
Maar ieder nadeel hep zun voordeel, inmiddels heb ik de bovenverdieping een goede beurt met de stofzuiger gegeven en de badkamer gedaan. 
Lekker veel vrije tijd vandaag verder dan. 
Een bakje nu eerst maar even
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png


Like 2
2 anderen reageerden hierop
avatar
Yvonne
13 juni 2026

DAGPACT:
Fonny🌞
Yvonne 

 

avatar
Etty
13 juni 2026

Vandaag ga ik mijn dochter helpen verhuizen, en mijn bovenlip is dik.  Heb ik ooit ook gehad als tiener toen ik net wilde gaan stappen, ik herinner me nog hoe erg ik baalde, ik leefde er de hele week naartoe. 

Ik zie er nu een beetje mislukte filler achtig uit. 

DAGPACT:
Fonny🌞
Yvonne 

Etty


Like 2
2 anderen reageerden hierop
avatar
Kaatjemama
13 juni 2026

DAGPACT:
Fonny🌞
Yvonne 

Etty
kaatje 🌺

avatar
MaryArt
13 juni 2026

DAGPACT:
Fonny🌞
Yvonne 

Etty
kaatje 🌺

MaryArt

 

Goeiemorgen allemaal!

avatar
Kaatjemama
13 juni 2026

Goedemorgen allemaal !!

Succes @Etty

Lekker vroeg😀 @Yvonne

avatar
Kaatjemama
13 juni 2026

We gaan zo bij de de jongste spruit bij de hockey kijken altijd leuk.alweer de laatste van het seizoen. Hopen dat het droog blijft hier na was de planning om te gaan varen maar daar is het niet lekker genoeg voor. Nieuwe plannen maken voor vandaag nog  even geen idee 

avatar
lady jane
13 juni 2026

goeiemooiemorgen frummers:sun:
 

avatar
rapilos
13 juni 2026

Goedemorgen allemaal,

Barbeque morgenavond zal wel niet door gaan.
Veel te koud
(Kan er niet echt om rouwen, al dat gesleep met schalen en eten naar de tuin, en dan de puinhoop die je weer mee terug naar huis mag nemen 🙄)
Maar vriend, vind het altijd zooooo gezellig


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Rosee
13 juni 2026

Goedemorgen.  Succes met de verhuizing van je dochter @Etty. Hoe komt je bovenlip zo dik, toch niet gevallen? 

avatar
Rosee
13 juni 2026

Haha, moet altijd wel lachen wat je schrijft over bbqen @rapilos.je hebt er nooit zin in maar achteraf vind je het wel gezellig.  Herkenbaar trouwens 😛


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Lonster1
13 juni 2026

Zon, wind, en een aardig temperatuurtje voor een stadswandeling. Dat heb ik er vanmorgen op zitten met vriendin. Volgende week tropisch, dat is beter weer voor een barbecue. Kan het niet een week uitgesteld Rapilos?

Las net in de draad van gisteren over het gebrek aan verbondenheid met anderen. Ben benieuwd of dat boek uitkomst brengt @Musashi. Ik heb ook aardig wat zelfhulpboeken verslonden. De ene keer heb je er wat meer aan dan de andere. Een beetje zelfkennis kan geen kwaad. Ik vond de boeken van Gabor Maté wel goed, Hongerige geesten (de psychologie van verslaving) en Het verstrooide brein (over ADD). Wel jammer dat je het meeste weer snel vergeet. <_<

 

avatar
Musashi
13 juni 2026

@Lonster1 ja dat maakt zo’n boeken ook wel wat een verraderlijke valkuil. Je ziet en begrijpt dan nog beter waar het mis gaat of is maar daarop ben je nog niet altijd in staat om het beter te doen. Van onbewust onbekwaam naar bewust onbekwaam terwijl je (ik) zo verlang naar die laatste stap die maar nooit lijkt te komen: onbewust bekwaam. Eeuwig blijven pendelen tussen bewust onbekwaam en bekwaam is heel vermoeiend en vaak verdrietig ook. En dan fungeren zo’n boeken soms ook als extra zout op de wonde. 
Ik zit zo deze week diep in met de gevolgen van mijn gedesorganiseerd hechtingssysteem (nog erger precies dan onveilige hechting) dat een toxische uitwerking heeft op mijn huidige relaties. Hoe ik als slachtoffer dus ook dader ben. Dat is potverdikke heftig om te beseffen en in plaats van dat het me motiveert om beter te worden/ zijn, word ik overdonderd door schuldgevoel en moedeloosheid dat ik het nooit zal kunnen oplossen. 

avatar
Lonster1
13 juni 2026

En hoe meer je weet, hoe minder je begrijpt soms. :huh:  Die ontevredenheid over jezelf kan heel zwaar voelen inderdaad.

Misschien moet je wel niets oplossen en moet je niet beter te worden dan je al bent. Al dat moeten altijd.

 

 


Like 2
2 anderen reageerden hierop
avatar
Oskar
13 juni 2026

Ik vind dat boek Connectiviteit wel interessant klinken @Musashi. Laat je te zijn tijd weten wat je ervan vindt? Dan hebben we alvast een klein beetje connectie te pakken. De laatste tijd ben ik een beetje aan het grasduinen in mijn emoties. Wat daar allemaal borrelt en broeit, en of ik daar wel op een goede manier uiting aan geef. Daar mankeert vast wel iets. Mijn zus omschreef ooit: jij bent een gevoelsmens maar communiceert nogal rationeel. Daar zit wel wat in. En mensen verbinden zich juist op emotioneel niveau. Dus daar heb ik ook het nakijken. Nou ja. Overigens heb ik mij al lang verzoend met een bepaalde mate van eenzaamheid. Maar misschien valt hier nog wat te winnen.


Like 2
2 anderen reageerden hierop
avatar
Oskar
13 juni 2026

Een aangename dag vandaag. Tranquillo. Beetje rommelen in de tuin. De lavendel begint altijd zo lekker te geuren als je hem snoeit. Kopje thee met de vrouw in de hut. Jongens die daar een beetje omheen dartelen en zichzelf vermaken. Mooi. Knippen met de vingers.


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Kaatjemama
13 juni 2026

Klinkt als een heerlijke dag  @Oskar Ben gek op lavendel helaas bij mij groeit hij nog niet zo hard dit jaar 

avatar
Kaatjemama
13 juni 2026

Terug van een heerlijke gezellige  middag in de stad en de markt lekker gelopen.grote puntzak verse friet gehaald o zo lekker 😋 en voor de kinderen kilo snoep op de markt gekocht.zo genieten!!

zie de wijn glazen nog steeds gaan over de terrasjes.Hoop dat er een tijd komt  dat het  niet meer opvalt.en dat het normaal wordt. Heeft me middag zeker niet verpest hoor heb een lekkere ijskoffie genomen met slagroom 😍

avatar
Etty
13 juni 2026
8 uur geleden zei Rosee:

Goedemorgen.  Succes met de verhuizing van je dochter @Etty. Hoe komt je bovenlip zo dik, toch niet gevallen? 

Nee, zomaar, het is alweer gezakt. Geen idee. Misschien een allergie. De teckel die we vroeger hadden heeft het ook eens gehad. 

avatar
Kaatjemama
13 juni 2026

Nachtpact
kaatje 🌺

avatar
Reacher
13 juni 2026

Nachtpact
kaatje 🌺  
Reacher

Trusten


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
lady jane
13 juni 2026

Nachtpact
kaatje 🌺  
Reacher
Jane

Meepraten?

Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.

Ga aan de slag met een
gezonder
leven

Door de check te doen en antwoord te geven op 4 korte vragen geven we je advies over welke apps, tips en hulpmiddelen bij jou passen. Daarna kun je een account aanmaken als je dat wilt.