dinsdag 16 juni 2026
Meepraten?
Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.
Goedemorgen
Lieve @Maja, heel veel sterkte en warme armen om je heen ❤️
Hopelijk kan de neuroloog je morgen toch perspectief bieden.
Lieve @Fonny, ik hoop heel hard dat de operatie vandaag goed gaat en dat je gesteund wordt door lieve mensen. 🙏🍀❤️
Goedemorgen Yana, goedemorgen frummers.
We denken aan je vandaag @Fonny, sterkte en ik hoop dat alles vandaag goed gaat en dat je daarna lekker weer kunt opknappen...
En @Maja, wat een verschrikkelijk spannende, onzekere en waarschijnlijk ook angstige tijd moet dit zijn.
Ik hoop dat de neuroloog morgen positieve vooruitzichten kan schetsen... ik denk aan je hoor.
goeiemooiemorgen frummers
@Fonny spannende en zenuwslopende uren nu dus,
sterkte voor jou en een zo goed en snel mogelijk herstel
en @Maja ook voor jou gaat mn electr. theelichtje overal mee naartoe morgen
2 sterke vrouwen Maja en Fonny heel erg veel kracht de komende tijd.
Goedenmorgen. @Fonny en @Maja heel veel sterkte vandaag. Hier ook een kaarsje voor jullie. Power women 💪
Het muziekavondje heeft ons goed gedaan. Gelukkig is mijn vriend weer opgeknapt. Afgelopen zondag heeft hij gelukkig niet doorgedronken. Daar had hij de kans niet voor. Er waren haast geen onbewaakte momenten 😁. Daar heb ik wel voor gezorgd. Vandaag is hij weer aan het werk. Voor mij is de rust weer teruggekeerd.
Vorige week diep gaan, in mijn nieuwe boeken, in gesprekken met psy en man, in mezelf, en dat begint precies z’n vruchten af te werpen. Ik ben meer dan ooit gemotiveerd om schoon schip te maken, in mijn huis, mijn omgeving en in mezelf. Weg met alle brol in huis, alles weg wat niet meer past en wat blijft mooi organiseren, helder, proper en netjes. En dat ook in mezelf. Mn angsten, negatieve gedachten en verslavingen hebben me lang genoeg in de weg te gezeten en me belemmerd om m’n eigen leven ten volle te be-leven. Mijn eigen paradijs creëren zowel binnen als buiten. We hebben al een buitenpoort gekocht. Wie me naar beneden wil halen komt er in het vervolg niet meer in. M’n hart is altijd open geweest, voor iedereen, maar ik ben geen stortplaats (meer). Ik wil het mooi en fijn houden hier, en dat heb ik zelf in de hand. Morgen passeren in de Action, is het plan, voor van die doorzichtige organiser boxen. 💪
@Musashiwilde net naar je vragen. Toevallig
heel fijn te horen dit ❤️👏top
Wat een goed plan @Musashi. Een schoon georganiseerd huis, geeft rust.
Het is stil vandaag.
Ik ontdek net in een email van een Finse klant dat juni in het Fins kesäkuuta heet. Ik heb zin om het heel hard te zeggen maar ik durf het niet.
Maandag heet maanantai, dat dan weer wel. Eigenlijk verbijsterend hoeveel het er nog op lijkt, want het Fins komt rechtstreeks van de marsmannetjes...
.. en aarbeien zijn mansikoita.. ook zo iets.
en uksi kaksi kolme neljè is 1, 2 3 en 4. Ooit kwam ik tot 10 op vakantie daar.
Nachtpact
kaatje🌺
Nachtpact
kaatje🌺
Reacher
Trusten
Welterusten allemaal
De holenbeer en de vlinder gaan naar Hellfest, leuk! 🤘🏼🤘🏼🤘🏼
Dat had ik misschien ook wel gewild maar niet langer dan 10 minuten
Nachtpact
kaatje🌺
Reacher
Jane
Nachtpact
kaatje🌺
Reacher
Jane
Maja
16 uur geleden zei Kohtje:.. en aarbeien zijn mansikoita.. ook zo iets.
Jij was toch Litouws van oorsprong? Heeft dat nog iets met Fins te maken? Estlands wel, dat weet ik, maar Litouwen is toch weer 2 landen verderop.
58 minuten geleden zei bumperjim:Jij was toch Litouws van oorsprong? Heeft dat nog iets met Fins te maken? Estlands wel, dat weet ik, maar Litouwen is toch weer 2 landen verderop.
Ja, Ests en Fins zijn verwant aan elkaar, de landen liggen ook vlak bij elkaar en hebben altijd nauwe contacten onderhouden. Finnen en Esten kunnen elkaar redelijk volgen in hun eigen taal, zoiets als Nederlanders en Duitsers.
Lets en Litouws zijn beide Indo-Europese talen die wel eenzelfde oorsprong hebben maar ieder een eigen ontwikkeling hebben doorgemaakt. Letten en Litouwers kunnen elkaar niet of nauwelijks verstaan. Ook wat betreft religie is er verschil. Litouwen, grenzend aan Polen, is voornamelijk katholiek, Letland, iets noordelijker, is voornamelijk Luthers.
En wat betreft mijn wortels, mijn vader kwam uit Letland, Riga, mijn moeder was een Amsterdamse, mijn grootouders kwamen uit Amsterdam, Denemarken en Friesland. Al met al een behoorlijk noordeuropese mengelmoes. Raar dat ik het dan toch vaak zo koud heb. 😟
Meepraten?
Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.