Thema's

Logo Alles over drinken

Donderdag 18 juni 2026

avatar
Topic gestart door Kaatjemama
18 juni 2026 26 reacties 534 weergaven

Meepraten?

Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.

avatar
Kaatjemama
18 juni 2026

DAGPACT:

kaatje🌺

 

goedenmorgen allemaal 

Heerlijk weer komende tijd en sterkte voor wie niet van de warmte houdt.

avatar
Musashi
18 juni 2026

Goeie morgen,

Ik weet dat @spirit zich erover verbaast dat er bier wordt geschonken op kinder/schoolfeestjes en sindsdien kijk ik er ook anders naar. Maar hier is dat toch echt standaard eigenlijk. Zo ook gisteren op de opening expositie van de (kinder)academie: gratis water, fruitsap en witte wijn. En alles was op op het einde. Ik kan het, in zo’n sociale drukte en overwhelm toch nog heel moeilijk laten om dan geen wijn te pakken maar het is wel een overwinning dat ik thuis niet verder heb gedaan. Wel, mijn overprikkeling en sociale angst kunnen erkennen en erover gepraat met m’n man, nog een plons genomen in de zwemvijver en kalmerende thee gedronken. Dat is winst.
 


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
lady jane
18 juni 2026

goeiemooiemorgen frummers :sun:


 

avatar
Yvonne
18 juni 2026

Goedemorgen frummers. 
Heerlijk geslapen en nu maar afwachten hoe heet het daadwerkelijk gaat worden vandaag. 
Het is zoals zo vaak weer het andere uiterste 😳
Maar goed, nu staat alles nog lekker tegen elkaar open, even nog wat doorluchten met de net nog iets koelere wind van buiten.. 
Nou ja, wind....het is zo goed als windstil... 
Bakje maar eerst even. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

En wat is het toch heerlijk om wakker te worden met een helder koppie... dat mag ook wel eens gezegd worden.. 


Like 3
3 anderen reageerden hierop
avatar
bolletje
18 juni 2026

Goeie morgen allemaal.

Musashi 8 jaar????? en dan zulke interesses???? Vergis je je niet in haar leeftijd of is het een oude ziel? Wat moet dat wel niet voor een meisje zijn?

Vandaag lieve kanjers, ga ik een dagje op stap met de dagbesteding. Ik ga speciaal mee voor een hele lieve pony. Heb veel lekkere dingen gekocht voor haar en de rest van de dieren daar waaronder droge biscuitjes. Ik heb er zoooo'n zin in.

 

 


Like 3
3 anderen reageerden hierop
avatar
Yvonne
18 juni 2026

Leuk @bolletje, lekker genieten. En rustig aan hoor, want het wordt behoorlijk warm... 

6 minuten geleden zei bolletje:

Musashi 8 jaar????? en dan zulke interesses???? Vergis je je niet in haar leeftijd of is het een oude ziel? Wat moet dat wel niet voor een meisje zijn?

Ja, ik verbaas me er ook over Bollewol... 


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Yvonne
18 juni 2026

DAGPACT:
kaatje🌺
Yvonne

avatar
Yvonne
18 juni 2026

Wat kan ik me die onzekerheid (angst misschien ook wel) goed indenken @Maja
Sterkte en ik hoop heel erg dat het groeien zal stoppen...

avatar
Kaatjemama
18 juni 2026
58 minuten geleden zei Musashi:

gepraat met m’n man, nog een plons genomen in de zwemvijver en kalmerende thee gedronken. Dat is winst.

Wat fijn voor je dat je met hem kan praten erover en knap dat je in een vijver springt mij niet gezien 😂 @Musashi


Like 2
2 anderen reageerden hierop
avatar
bumperjim
18 juni 2026
2 uur geleden zei Musashi:

Goeie morgen,

Ik weet dat @spirit zich erover verbaast dat er bier wordt geschonken op kinder/schoolfeestjes 

Ik heb jarenlang bardienst gedraaid in de activiteitencommissie van de basisschool hier, en zonder de bierinkomsten zouden er geen activiteiten zjn 🤣 Alles drijft erop, letterlijk en figuurlijk.

Het is wat het is. 

Als ik namens de hondenclub een vergadering heb met het gemeentebestuur hier, wordt er na afloop ook altijd geborreld. Wel gezellig op zich.

Ja, t spul is overal 🤷🏼‍♂️


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Musashi
18 juni 2026

@Yvonne @bolletje tja wat kan ik daarop zeggen. Elke moeder vindt haar eigen kind bijzonder, dus daar ben ik ook zeker geen uitzondering op. 8 (bijna 9) is ze wel zeker, ik herinner me haar geboorte nog alsof het gisteren was. Ze is mijn enige kind, dus ik heb ook geen vergelijking natuurlijk maar er zijn idd wel een paar ‘speciale’ dingen die al heel jong zijn beginnen opvallen. Ze sprak al over Pieter Paul Rubens, Van Gogh en Mondriaan toen ze 4 was en vanaf toen heeft ze ook zichzelf leren lezen en schrijven. Maar dat zijn toch nog dingen die min of meer behapbaar zijn. Wat voor mij moeilijker ligt, zijn haar existentiële vragen (problemen/ angsten?) die ook rond die tijd begonnen: ‘waarom hebben jullie mij gemaakt’, ‘jullie hadden mij beter niet gemaakt, ‘het leven is stom’ etc. Ze werd toen ook al geconfronteerd met de plotse dood van de vader van haar beste vriendinnetje en dat is eigenlijk niet gestopt. Dit jaar ook 2 ouders van kindjes van haar klas overleden. De teller staat nu op 4/17 kindjes die een ouder zo jong verloren hebben. Dus eigenlijk dat, schoolmoeheid en levensmoeheid, dat zijn de dingen waar ik me wel zorgen over maak, voor haar leeftijd dan, en hoe daar juist en gepast mee omgaan, vind ik enorm moeilijk ja. In dat opzicht is het zeker niet allemaal zomaar rozengeur en maneschijn, en al zeker niet ‘opschepperig’ bedoeld, wat mensen wel vaker veronderstellen, of dat alles ‘vanzelf’ gaat als je ‘zo’n slim kind’ hebt of bent. 😓

avatar
Musashi
18 juni 2026
22 minuten geleden zei bumperjim:

k heb jarenlang bardienst gedraaid in de activiteitencommissie van de basisschool hier, en zonder de bierinkomsten zouden er geen activiteiten zjn 🤣 Alles drijft erop, letterlijk en figuurlijk.

Ja bij ons is het ook elk jaar een paar grote traktaties (musical, uitstapjes,…) van de ouderraad voor de kinderen omdat ‘de inkomsten van dat jaar’ zo goed waren. 😁😅

avatar
spirit
18 juni 2026

Wat een overwinning @Musashi. Ja, het is ook wel zo. Het spul is overal. Misschien let ik er ook wel teveel op. Verleden week een man met 6 lege bierkratten achter mij. Ik neem aan dat hij die al een poosje had staan of gewoon een feestje heeft gehad. Nu is Brabant best Bourgondisch. Best gezellig. BBQ en, lekker eten en daar hoort dan een pintje bij. Soms best moeilijk. Je ziet de gezelligheid om je heen. Gelukkig weet ik van mezelf dat mijn rem kapot is. Ik durf het niet meer. Vaak is gebleken, dat als het 1 keer goed gaat bij mij, ik meteen ga denken dat ik weer sociaal kan drinken en ik bang ben dat ik in een mum van tijd, terug bij af ben. Ik vind het knap, dat sommigen hier er gewoon 1 of 2 kunnen drinken. 


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
spirit
18 juni 2026

Zo, ik heb er al een halve dag opzitten. Vroeg met de hond gelopen, vroeg boodschappen gedaan en ik kom nu net van het zwembad vandaan. Dat was heerlijk. Ook nog van de lage duikplank gesprongen en een paar keer van de kant af het water gedoken. Ik voelde me weer kind. Wat is het toch fijn om de schaamte voorbij te zijn. Ik blijf toch een gekke meid en anders dan anderen, alleen heb ik er nu maling aan.

 

 

avatar
Kohtje
18 juni 2026
28 minuten geleden zei spirit:

[....] Ik blijf toch een gekke meid en anders dan anderen, alleen heb ik er nu maling aan.

 

Heb je er eigenlijk niet altijd al maling aan gehad? Anders was je nu toch al lang een 'normale' meid geweest? 😉


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Kaatjemama
18 juni 2026
8 uur geleden zei Musashi:

 

avatar
Kaatjemama
18 juni 2026

Sorry ging iets mis 😓

Super gestrest en veel nare dingen aan me hoofd. Buikpijn van beetje hyperventileren van. En vanavond een feestje van de fam  bij me lievelings restaurant. Waar ze natuurlijk heerlijke wijn hebben.pff lastige avond moest even kwijt. 

avatar
Mormel
18 juni 2026
6 uur geleden zei bumperjim:

Ik heb jarenlang bardienst gedraaid in de activiteitencommissie van de basisschool hier, en zonder de bierinkomsten zouden er geen activiteiten zjn 🤣 Alles drijft erop, letterlijk en figuurlijk.

Het is wat het is. 

Als ik namens de hondenclub een vergadering heb met het gemeentebestuur hier, wordt er na afloop ook altijd geborreld. Wel gezellig op zich.

Ja, t spul is overal 🤷🏼‍♂️

Exact dat. In het jeugdhuis vroeger werd het succes van de fuiven ook gemeten aan het aantal vaten dat ze getapt hadden. 

avatar
spirit
18 juni 2026
28 minuten geleden zei Kaatjemama:

Sorry ging iets mis 😓

Super gestrest en veel nare dingen aan me hoofd. Buikpijn van beetje hyperventileren van. En vanavond een feestje van de fam  bij me lievelings restaurant. Waar ze natuurlijk heerlijke wijn hebben.pff lastige avond moest even kwijt. 

Wat vervelend voor je. Waar komt de stress vandaan? Kijk je alsjeblieft uit. Dit is een slechte combi. Heerlijke wijn? Zo heerlijk is dat niet en zeker niet met dit warme weer. Neem maar lekker wat fris vanavond. Ik zal aan je denken. Misschien helpt het. Denk ook aan de spijt die je straks hebt van de heerlijke wijn. Morgen spijt en ziek.

avatar
Kaatjemama
18 juni 2026

Lief @spiritte veel dingen echt van alles  te veel even te gelijk 🥹ga ook zeker dat wijntje niet nemen .al wordt het dit keer een hele moeilijke avond !ga dicht bij me man zitten en me kids en samen aan de de fris.

Schieten dan allemaal smoesjes door me hoofd zo’n duur restaurant we gaan vanavond min €250 kwijt  zijn en we kunnen niet veel uit eten en dan niet eens een wijntje denk ik dan slecht 😥

ging al heel lang zo goed en dan nu ineens zo lastig hebben.


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Smaragdie
18 juni 2026

Vreemd dat @Quinn niet meer op dat zogenaamde nachtpact staat? Zal wel aan mij liggen.

@spiritDjw voor altijd jezelf zijn!

En @KaatjemamaLastig he maar als je hierdoor heen komt ben je alweer verder. Positiever kan ik het voor nu niet maken.

Mis @renaldo61 met grote vrezen. Erg stil hier idd.

Fijne avond allen.


Like 2
2 anderen reageerden hierop
avatar
Reacher
18 juni 2026

Nachtpact

Reacher   
Quinn

 

 

avatar
Reacher
18 juni 2026

‘Leuke’ dingen

Dat @Smaragdie nog steeds zo bezig is met Quinn. Ontroerend. 
 

Echt leuke dingen

Dat Quinn nog steeds nuchter is en -bijna- iedereen hier de groeten doet. 
 

Dat mijn allergische kat bijna helemaal beter is. 


Like 2
2 anderen reageerden hierop
avatar
Reacher
18 juni 2026

Oh, en sterkte @Maja 🌷


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
lady jane
18 juni 2026

Nachtpact

Reacher   
Quinn
Jane

 

 

Echt leuke dingen

Dat Quinn nog steeds nuchter is en -bijna- iedereen hier de groeten doet.:heart:

Bis........... 
 

 

Meepraten?

Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.

Ga aan de slag met een
gezonder
leven

Door de check te doen en antwoord te geven op 4 korte vragen geven we je advies over welke apps, tips en hulpmiddelen bij jou passen. Daarna kun je een account aanmaken als je dat wilt.