Thema's

Logo Alles over drinken

Vrijdag 26 juni 2026

avatar
Topic gestart door Mormel
26 juni 2026 53 reacties 624 weergaven

Meepraten?

Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.

avatar
Lonster1
10 uur geleden

Ja dat lijkt me ook wel wat, lekker in een bios met airco. Gistere n ben ik naar een concert geweest. Helemaal geen zin in die onderneming, maar de temperatuur was een stuk beter dan thuis.

Vanmiddag lege agenda. Vanmorgen gesport, net geluncht, ik hoef eigenlijk niks en dat is wel fijn. Word enorm lamlendig van dit weer. Er zijn verschillende plekken waar je in de stad heen kan, de bieb, concertzaal voor lunchconcert. Maar ja, daar moet je wel voor naar buiten. En weer terug, naar je warme huis... 

Het is wel fijn om te horen dat het bij bijna iedereen inmiddels tegen de 30 graden is binnen. Een airco tsja. Ons energienet kan het ook niet aan als iedereen die zou aanschaffen. 

avatar
Kaatjemama
10 uur geleden

Kan dat niet uitgesteld worden wat je aan het doen bent ? @bumperjim

avatar
bumperjim
10 uur geleden

Nee joh ik niet 😁 ik ga wel mn dak op als het frisser is

avatar
Kaatjemama
10 uur geleden

O gelukkig 😅

avatar
lady jane
10 uur geleden

Nou ik krijg net bezoek van mn volleymaatje die pas jarig was
en waar ik op afgezegd had door de hitte en darmproblemen.
Dus nu kwam zij mij in mn huis vol troep een taartje brengen.
Gezellig bijgeklets en nu is ze op weg naar nr 2 die afgezegd had>
En kan ik het dus niet meer maken om niet mijn lijstje af te werken.
Taartje was heerlijk en nu op naar de apotheek, het zwembad en de supermarkt.
Als zij de hitte trotseert om mij/ons te verwennen, wie ben ik dan nog om niet
de discipline op te kunnen brengen voor wat toch echt moet gebeuren nu?

pffffft, ventilator uit, droge jurk aan en gaan met die banaan..................................

avatar
Lonster1
10 uur geleden

Bumperjim zit lekker in de airco. 

De meeste werklui die buiten aan de slag zijn, hebben vandaag vrij of maar een korte werkdag.

Sommige ouders moeten verplicht hun kantoor met airco inruilen voor een snikheet huis met lamlendige kinderen. Scholen dicht.

avatar
Lonster1
10 uur geleden
2 minuten geleden zei lady jane:

Dus nu kwam zij mij in mn huis vol troep een taartje brengen.

Nou ik zou daar denk ik niet zo blij om zijn. Zeg je de afspraak af, staat ze onaangekondigd voor de deur?

avatar
rapilos
10 uur geleden

Zo, alweer terug

Vier cadeaupakketjes gemaakt,

Plantenbakken daar water gegeven 

Geeft wel weer een goed gevoel

En ja @Yvonne, ik doe precies wat jij ook doet, met open en alles dicht doen, maar het helpt niet meer, in het begin nog wel

Enfin, ik overleef het wel hoor zonder ventilator 

Misschien leert mijn lijf zich nu goed zelf reguleren

( Ja , ik weet het, eigenwijs hè )

avatar
Kohtje
10 uur geleden
13 minuten geleden zei bumperjim:

Ja, op een dak of met heet asfalt aan de slag, niet fijn

Je kunt er bijna donder op zeggen dat er tijdens een hittegolf(je) altijd wel ergens een dakdekker of wegwerker wordt geintervieuwd, en eigenlijk zeggen ze altijd wel dat ze het wel mee vinden vallen... tja, heet, maar dat zijn we wel gewend. Gewoon wat extra drinken... 

Ik kan me dat niet voorstellen, maar het zal wel.. hoewel ik in de tijd dat ik als huisschilder werkte wel veeel beter tegen de hitte kon dan nu. Ik ben gewoon weer een watje geworden. 

avatar
Mariposa
10 uur geleden

We passen ons aan (voor zover dat mogelijk is natuurlijk)

avatar
bumperjim
8 uur geleden
1 uur geleden zei Kohtje:

Je kunt er bijna donder op zeggen dat er tijdens een hittegolf(je) altijd wel ergens een dakdekker of wegwerker wordt geintervieuwd, en eigenlijk zeggen ze altijd wel dat ze het wel mee vinden vallen... tja, heet, maar dat zijn we wel gewend. Gewoon wat extra drinken... 

 

Ze zijn ook stiekem een beetje trots natuurlijk. Zou ik ook zijn. Je kan eraan wennen idd.

Misschien ga ik nog even biken vanavond bij 37 graden, dan ben ik ook trots. Ik doe dat eigenlijk liever dan 's ochtends als het 10 graden minder is maar veel benauwder, zeker als er geen scheetje wind is. 

avatar
Musashi
8 uur geleden
2 uur geleden zei Lonster1:

Scholen dicht.

Bij m’n dochter mochten ze sinds gisteren vanaf ‘s middags naar huis. Zal je zien, wilde ze een heel jaar niet naar school maar nu natuurlijk perse wel. 😅

avatar
lady jane
8 uur geleden

Nou ik ben er niet trots op hoor, haal te weinig zuurstof uit de lucht
en heb tenauwernood thuis kunnen halen zonder flauw te vallen.
Maar de apotheek moest persé en het zwembad was pislauw en vol kinderen
die eigenlijk pas na 2 uur mochten, maar ja met deze omstandigheden moet
een zwembad toch aan iedereen iets te bieden hebben. De bios was dicht tussen de middag 
en reserveren moet aan de kassa dus dat gaat voorbij voor vandaag. Net als de boodschappen.
Morgen maar extra vroeg mn bed uit dan. 
En @Lonster1 idd ik was er ook niet echt blij mee, maar wel met de bedoelingen natuurlijk.
En dan neem ik dat beetje schaamte maar voor lief, het is tenslotte mijn huis. De mensen die
ik vaker zie weten dat ze niet onaangekondigd langs moeten komen. Maar ik ben al maanden
het overzicht meer kwijt dan toen ik nogewoon lui was. Dat baart me best wel wat zorgen.

avatar
rapilos
8 uur geleden

Jeetje @lady jane, bijna flauw vallen moet je niet doen hè..

Er zit veel smog in de lucht hoorde ik

Ga even een lekker tukkie doen, heb ik net ook gedaan

Vanmiddag moet er wat wind van zee komen, en hoop dat jij nog dicht genoeg aan de kust woont om daarvan te profiteren 

En zou me maar niet teveel zorgen maken over je rommelige huis

Straks als het koeler is kan je altijd weer een beetje gaan ruimen

avatar
lady jane
7 uur geleden

een tukkie doen overdag lukt alleen als ik in slaap dommel in mijn stoel, maar
ik ga nooit overdag mn bed in. En ik slaap snachts prima dus het hoeft ook niet gelukkig.
Deze week stond in de krant dat mijn wijk een van de heetste is van de stad, de gvoelstemp. is hier
50 graden. En is dus nog heter geworden. Weinig wind vangen dus buiten. Vandaar dat ik ook zo uithuizig ben geworden
sinds ik hier woon. 14 jaar alweer, wat vliegt de tijd toch.  Maar goed, dat houdt me normaliter ook actief. 
Elk nadeel hep sijn foordeel he.


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Reacher
7 uur geleden

Niet piekeren over het geen overzicht hebben @lady jane. Het is niet de dag -of temperatuur- voor overzicht. 
Je schrijft wel vaker over zorgen over je mentale capaciteiten en ik ben je sinds een paar jaar in de gaten gaan houden. Als leek zie ik geen enkele cognitieve achteruitgang bij je. Zelfs niet wat je zou mogen verwachten bij het ouder worden. 
You rock 😘
 


Like 2
2 anderen reageerden hierop
avatar
lady jane
7 uur geleden

PAS OP VOOR DE HITTE van Annie. M.G. Schmidt. 

Denk aan juffrouw Scholten,
die is vandaag gesmolten,
helemaal gesmolten, op de Dam.
Dat kwam door de hitte,
daar is ze in gaan zitten
•⁠  ⁠als je soms wil weten hoe dat kwam.
Ze hebben het voorspeld: Pas op, juffrouw, je smelt!
Maar ze was ontzettend eigenwijs...
Als een pakje boter,
maar dan alleen wat groter,
is ze uitgelopen, voor het paleis.

Enkel nog haar tasje
lag daar in een plasje...
Alle kranten hebben het vermeld
op de eerste pagina.
Kijk het zelf maar even na.
Ja, daar staat het, kijk maar: DAME SMELT.

Die arme juffrouw Scholten...
helemaal gesmolten...
Als dat jou en mij eens overkwam...
Laten we met die hitte 
overal gaan zitten...
maar vooral niet midden op de Dam.


Like 2
2 anderen reageerden hierop
avatar
Mariposa
6 uur geleden

Net zelf Dubai chocoladebonbons gemaakt. Het smelten van de repen chocolade was geen probleem 🤣


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Jannigje
5 uur geleden
1 uur geleden zei lady jane:

PAS OP VOOR DE HITTE van Annie. M.G. Schmidt. 

Denk aan juffrouw Scholten,
die is vandaag gesmolten,
helemaal gesmolten, op de Dam.
Dat kwam door de hitte,
daar is ze in gaan zitten
•⁠  ⁠als je soms wil weten hoe dat kwam.
Ze hebben het voorspeld: Pas op, juffrouw, je smelt!
Maar ze was ontzettend eigenwijs...
Als een pakje boter,
maar dan alleen wat groter,
is ze uitgelopen, voor het paleis.

Enkel nog haar tasje
lag daar in een plasje...
Alle kranten hebben het vermeld
op de eerste pagina.
Kijk het zelf maar even na.
Ja, daar staat het, kijk maar: DAME SMELT.

Die arme juffrouw Scholten...
helemaal gesmolten...
Als dat jou en mij eens overkwam...
Laten we met die hitte 
overal gaan zitten...
maar vooral niet midden op de Dam.

Wat leuk dat je dit gedicht hier nu plaatst. Wij hadden gisteren de laatste koorrepetitie voor de vakantie en onze dirigent las dit voor


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
bolletje
5 uur geleden

Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Fonny
4 uur geleden

Goedemiddag allemaal!

Heb goed nieuws!

Geen uitzaaiingen! Wel bestralingen over 5 weken na genezing wond, zo ontzettend blij🔆

Fijne avond allemaal!!!☀️🌝🌞


Like 5
5 anderen reageerden hierop
avatar
Yvonne
4 uur geleden

Oh, wat heerlijk @Fonny, dat is een felicitatie waard hoor image.png.9f5722b8eea20b6f124bfdd89474cfe3.png

                        Seizoenspracht | Boeket met pioenen | Fleurop.nl

avatar
Kaatjemama
4 uur geleden

Super fijn @Fonny👏🥳❤️

avatar
Maja
3 uur geleden

Joepie!! Wat een goed nieuws @Fonny!!🥳🥳

avatar
bumperjim
3 uur geleden

Top @Fonny blij voor je!!!

Meepraten?

Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.

Ga aan de slag met een
gezonder
leven

Door de check te doen en antwoord te geven op 4 korte vragen geven we je advies over welke apps, tips en hulpmiddelen bij jou passen. Daarna kun je een account aanmaken als je dat wilt.