Donderdag 30 april 2026
Meepraten?
Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.
3 uur geleden zei Yana:Je gaat van de toppen toch wel een stamppotje maken of van die overheerlijke knalgroene soep of op z'n minst thee ervan trekken? Ja toch? Heel lekker en supergezond!
Eh, denkt aan de compost hoop buiten
Bijna? 🫣
Overweeg je nu thee te trekken van de composthoop?
Of soep.
Nachtpact
Reacher
Leuke dingen van vandaag:
Geknuffeld met een hond.
Nachtpact
Reacher
kaatje 🌺
Nachtpact
Reacher
kaatje 🌺
Quinn
Leuke dingen vandaag: doos Oreo's double chocolate opgegeten, de doos nog net niet. Cool filmpje van een gans gezien.
Leuk ding vandaag 😃
Bij de groeps therapie was de vraag vandaag wat zou je willen in de toekomst. Vertelde ik wat ik eigenlijk niet durfde te zeggen.liefst zou ik Ervaringsdeskundige op bipolair gebied willen worden.
toen zeiden ze dat dat heel goed bij me zou passend me dat wel zien doen. Tja geen idee of ze dan eerlijk zijn maar was wel leuk te horen.
Ze zijn eerlijk.
Leuke dingen vandaag: voelt niet helemaal eerlijk, want ik was vandaag in Venetië dat ik voor het eerst zag en lig nu in een eerste klas trein-slaap wagon. Best heel leuk!!
Maar ook: niet gevallen vandaag. Slappe lach met dochter na een uurtje chagrijnig rondlopen. Ik gaf haar tips voor nóg beter chagrijn:-)
Geluksmomentje van vandaag: het grijze toetje van mijn 14 jarige hond vol hoop en verwachting bij de keukenla waar haar snackjes in liggen te zien in de hoop (en eigenlijk ook wel de zekerheid) dat ze er wat uit zou krijgen.
Hartstikke oud, maar nog vol energie...
Nachtpact
Reacher
kaatje 🌺
Quinn
Marjolijn
Yvonne
Ik verheug me op het weerzien met mijn 14-jarige en 8-jarige morgen @Yvonne
Ja, kan ik me heel goed indenken @Lika, dan is het thuiskomen ook weer heerlijk.
Maar fijn dat je geniet daar in het 'verre'...
Ik duik mijn bed in.
Trusten mensen
Fijn moment; met dochter naar de pizzeria
maar omdat we een zwaar gesprek hadden
waarbij zij moest huilen, verging ons de eetlust een beetje.
Dus met een 1/2 pizza en een portie tiramisu ingepakt
naar huis, waar we rustiger en fijner dat gesprek af konden maken
en we samen het toetje hebben gedeeld.
Wat houd ik van die vrouw, die al zo wijs is, maar het ook zo zwaar heeft nu.
1 uur geleden zei lady jane:Fijn moment; met dochter naar de pizzeria
maar omdat we een zwaar gesprek hadden
waarbij zij moest huilen, verging ons de eetlust een beetje.
Dus met een 1/2 pizza en een portie tiramisu ingepakt
naar huis, waar we rustiger en fijner dat gesprek af konden maken
en we samen het toetje hebben gedeeld.
Wat houd ik van die vrouw, die al zo wijs is, maar het ook zo zwaar heeft nu.
Jammer van die pizza en die Tiramisu. Dat betekent "trek me op". Trek me uit de put zogezegd. Ik weet natuurlijk ook niks, maar ik denk dat menigeen zou tekenen voor een moeder als jij.
21 uur geleden zei Yvonne:Goedemorgen @renaldo61, goedemorgen frummers.
Jeetje Renaldo, wat klink je somber, je was de laatste tijd juist zo positief bezig...
Waarom krijg je geen luisterend oor bij psych of huisarts?
En hoe komt het dat je de laatste tijd weer zo slecht slaapt? Het ging toch juist een stuk beter???
Mensen kunnen er blijkbaar zelf niets aan doen, maar vroeg of laat, laten ze me toch steeds in de steek.
Reeds van bij mijn eerste opnames, onder andere in de Paaz had ik de stempel van een verslaafde te zijn. Zeer slecht slapen deed ik tijdens al mijn opnames, slaapmedicatie werd mij echter steeds geweigerd. In 2021 kwam ik voor het eerst onder de hoede van mijn huidige psychiater. Bij de huisarts enkele maanden geleden smeekte ik nog om slaapmedicatie, daar vertellen ze me steeds dat dit een zaak is voor mijn psychiater. Ik volg wat betreft mijn slaap al de raadgevingen die mijn psychiater mij geeft. Het is gewoon weer folteren wat ze met mij doen. Ik heb het recht niet om ziek te zijn, want medicatie wordt mij toch geweigerd.
@renaldo61 Niet slapen of slecht slapen is volgens mij geen ziekte maar gewoon heel vervelend. Ik slaap ook maar 4 uurtjes per nacht waarin ik ook vaak nog 5 x moet plassen. Het heeft volgens mij te maken met het ouder worden dus ik accepteer het gewoon maar. Er zijn veel ergere dingen om te krijgen zoals bv kanker of zoiets. Dat is pas echt ziek zijn lijkt mij. Dus mag ik niet klagen maar dankbaar zijn, dat ik naast allerlei kleine kwaaltjes verder gezond ben. Het slecht slapen neem ik op de koop toe.
Bovendien krijg je waarschijnlijk geen slaapmedicatie omdat het zwaar verslavend is. Aangezien jij zeer gevoelig bent voor verslaving zijn ze daar heel voorzichtig mee.
Oef, de steen op je maag...
Ik vind dat de moeilijkste dingen in het leven: weten dat je kind het zwaar heeft en het niet meer kunnen oplossen met een 'kusje erop' ...
Die pizza is voor na het strand vanmiddag
en de tiramisu hebben we thuis gegeten,
eigenlijk precies goed achteraf, anders had
ik tegen heug en meug daar t gegeten,
er was voor betaald immers
@renaldo61, je hebt het er heel vaak over dat mensen jou in de steek laten.
Maar is dat wel zo?
Laten ze je in de steek of vinden ze het tijd voor een stapje meer 'zelfstandig', tijd om meer dingen zelf aan te pakken...
En die slaapmedicatie, jazeker, dat spul is hartstikke verslavend.
Voor mensen die niet verslavingsgevoelig zijn een mooie oplossing als het nodig is, maar anders kan het een tweede groot probleem worden: je hebt er dan steeds meer van nodig.
Het spul helpt even, tot je er aan gewend bent en dan.....
Probeer het gedrag van de ander niet te zien als 'in de steek laten' Renaldo.
Heb je het overigens wel met jouw psych gehad over het gevoel dat ze je in de steek laat???
9 uur geleden zei lady jane:Fijn moment; met dochter naar de pizzeria
maar omdat we een zwaar gesprek hadden
waarbij zij moest huilen, verging ons de eetlust een beetje.
Dus met een 1/2 pizza en een portie tiramisu ingepakt
naar huis, waar we rustiger en fijner dat gesprek af konden maken
en we samen het toetje hebben gedeeld.
Wat houd ik van die vrouw, die al zo wijs is, maar het ook zo zwaar heeft nu.
Ik heb mijn vriend wel eens voor de grap gevraagd of ik zijn moeder niet eens een weekje kon leasen. Gewoon, om eens te ervaren hoe het is om een normale moeder te hebben. Toen ik mijn eerste hartinfarct kreeg zei ze, zonder dat het haar ook maar een biet interesseerde, ”ja, we hebben allemaal zo onze dingen. Ik heb ook …..”. Zo is ze dus haar hele leven geweest. Ik ben echt wel een beetje jaloers als ik zulke dingen lees hier op het forum. Mooi!
@hub02 ja hè? Een beetje jaloers, maar ook met verwondering eigenlijk. Ik was het ook het allerverliefdst op D als ze druk met de tweeling was.
7 minuten geleden zei Quinn:@hub02 ja hè? Een beetje jaloers, maar ook met verwondering eigenlijk. Ik was het ook het allerverliefdst op D als ze druk met de tweeling was.
Voor mij is dit wat ik lees bij anderen. Ik ben nu zelf oud, en toch blijft het op een of andere manier van binnen knagen. Dingen die bij het leven horen, maar waar ik nooit echt leer mee om te gaan.
1 uur geleden zei hub02:Ik heb mijn vriend wel eens voor de grap gevraagd of ik zijn moeder niet eens een weekje kon leasen. Gewoon, om eens te ervaren hoe het is om een normale moeder te hebben. Toen ik mijn eerste hartinfarct kreeg zei ze, zonder dat het haar ook maar een biet interesseerde, ”ja, we hebben allemaal zo onze dingen. Ik heb ook …..”. Zo is ze dus haar hele leven geweest. Ik ben echt wel een beetje jaloers als ik zulke dingen lees hier op het forum. Mooi!
Dat vind ik verdrietig om te lezen, ik krijg gewoon zin om jouw moeder te worden (al ben ik waarschijnlijk jonger dan jij).
Gek genoeg is het ook weer een last om een moeder te hebben die lijdt als jij het moeilijk hebt, dan zit je zelf al zo in de put en dan heb je ook nog een huilende moeder om je om te bekommeren.
Ik had zelf 2 vriendinnen met normale moeders/ouders,
mijn jeugd was ook best traumatisch. Misschien dat ik nu
via mijn kinderen een kans heb gekregen om het beter te doen.
Maar ook ik maak fouten hoor.
Maar vandaag was weer even oogsten, samen met dochter naar de cardioloog.
En dan zijn de rollen even omgekeerd. Een beetje genant (voor mij), maar ook
hartverwarmend. En ook zij vond de man "arm" naar hoe hij omgaat met mijn angsten.
Dat begrijp ik mevrouw, en in dezelfde zin technisch verder met zijn uitleg.
Niets gevond dus mijn dossier wordt daar voor nu gesloten. En wel weer een pil erbij
als bloeddrukverlager, want al komt die te hoge bloeddruk misschien van de stress/angst
het duurt al met al te lang en dat is niet best voor vaten. Dus nu maar wachten op de volgende tia/infarct?
Gauw brood smeren en op t strand echt tot rust komen dan maar.
Even weer mijn eigen (ideale) moeder worden.
Meepraten?
Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.