Thema's

Logo Alles over drinken

Donderdag 30 april 2026

avatar
Topic gestart door renaldo61
30 april 2026 95 reacties 2352 weergaven

Meepraten?

Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.

avatar
bumperjim
02 mei 2026

Ja cardiologen zijn techneuten, die worden niet op empathie geselecteerd. Uiteindelijk wil je wel graag dat zo'n hart ook goed gerepareerd wordt 🫤

Lastig, LJ 

avatar
lady jane
02 mei 2026

Het schijnt een sterk hart te zijn BJ,
maar er is wat aderverkalking hier en daar.
Kennelijk niet de oorzaak van de problemen.
Ik had al een andere cardiologe op het oog,
maar dat hoeft deze keer niet dus. 
Ja lastig is het soms wel, maar ik heb inmiddels
best veel mensen gesproken die er echt een stuk
erger aan toe zijn, en toch allemaal blij van geest.
Het is maar net met wie ik me vergelijk denk ik dan maar.


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
Reacher
02 mei 2026

Hi LJ,

Het is inmiddels duidelijker aan het worden dat de cardiologie en de vatenexpertise van nu nog voornamelijk gericht is op de mannen anatomie. 
Dit schrijf ik niet om je stress te bezorgen over de deskundigheid van je huidige cardioloog want die weet nog steeds honderd keer meer dan iedereen die er niet voor gestudeerd heeft, maar als een geruststelling dat er meer opties zijn voor als je klachten blijft houden:  in dat geval zeker nog voor een second opinion gaan. Of een third. 

 

avatar
lady jane
02 mei 2026

Ja @Reacher dat weet ik al een paar jaar (zussen gingen me voor en broer met 46 jaar
al een bijna fataal hartinfarct gehad, dus familair probleem).
Ik heb het boek en werkboek van Janneke Wittekoek, de expert in vrouwenharten.
Haar praktijk in Leidscherijn loopt storm en heeft een flinke wachtlijst.
Maar omdat mijn problemen zich in de hersens afspelen is het niet duidelijk waar de 
stolseltjes vandaan komen. Maar ik heb al eens gebeld met die kliniek en kan op de lijst
voor een second opinion. Maar iets (angst) houdt me toch dichter bij huis onder controle.
Dit kan zo maar veranderen hoor. Ik voel me zowiezo wat meer op mijn gemak bij vrouwelijke zorg.

 

 

 

avatar
bumperjim
02 mei 2026

Nou ben ik misschien weer onmozel, maar wat is het verschil tussen een mannenhart en een vrouwenhart?

avatar
bumperjim
02 mei 2026

Kheb het al gegoogled. Mannenharten zijn meestal groter en zwaarder. Das inderdaad heul anders 😜

avatar
lady jane
02 mei 2026

Tssss......:angry:

Hele andere symtomen en alle onderzoeken richtten zich op het mnl geslacht. Nu is het sterke geslacht aan de beurt😇

avatar
Reacher
02 mei 2026

Niet alleen het hart maar ook het vatenstelsel is anders bij vrouwen. @bumperjim. Fijner en nauwer and what not. Verder googlen dus, jongeman. 🤓

avatar
bumperjim
02 mei 2026

Potztausend 🤣 ik had er nog nooit van gehoord. Wat is er nog meer allemaal anders bij jullie?

avatar
Reacher
02 mei 2026

Dat weten we nog niet eens allemaal, serieus er is tot nog niet zo lang geleden vanuit gegaan dat het vrouwenlijf van binnen er precies hetzelfde uitzag als bij mannen. Behalve de bekende verschillen natuurlijk. 
 

avatar
hub02
02 mei 2026
37 minuten geleden zei bumperjim:

Potztausend 🤣 ik had er nog nooit van gehoord. Wat is er nog meer allemaal anders bij jullie?

Dat zou ik ook niet zo weten. Ben nu toch te oud om me daarin te verdiepen. Maar ook de hersenen zijn anders. Wij hebben er meer, maar die van vrouwen werken beter en sneller. Vrouwen zijn ook eerder volwassen. Het IQ is bij beiden geslachten gemiddeld wel even hoog. Misschien leuk voor het forum hier: mannen zijn gemiddeld gezien vatbaarder voor verslaving, psychose, risicovol gedrag en criminaliteit. BJ, de wereld is hard. Was ook voor mij even slikken. Ik vat het voor mij zo samen: als mannen stommigheden begaan leveren ze tenminste geen half werk. Klinkt wat positiever zo, voor "ons".

avatar
lady jane
02 mei 2026
42 minuten geleden zei hub02:

als mannen stommigheden begaan leveren ze tenminste geen half werk. Klinkt wat positiever zo, voor "ons".

mannen die oorlog voeren leveren idd helaas geen half werk @hub02
ik ben heel vaak blij vrouw te zijn
al snap ik dat ook bij mannen de goeien onder de kwaaien lijden

avatar
Yana
02 mei 2026

Vrouwen hebben meer kans op longcovid, volgens sommige onderzoeken zelfs 2x zoveel als mannen in mijn leeftijdsgroep. 
Stom.


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
bumperjim
02 mei 2026
28 minuten geleden zei lady jane:

mannen die oorlog voeren leveren idd helaas geen half werk @hub02
ik ben heel vaak blij vrouw te zijn
al snap ik dat ook bij mannen de goeien onder de kwaaien lijden

Ik heb nog nooit oorlog gevoerd. Hub misschien ook wel niet.

Ik zie wel op mn werk dat zo gauw je twee vrouwen in een kantoortje zet, wordt het ruzie 😁 dat vreedzame van de vrouw is maar zeer relatief. Zie ook: volleybalteams 😜

Maar we houden wel van jullie hoor 😉


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
bumperjim
02 mei 2026
18 minuten geleden zei Yana:

Vrouwen hebben meer kans op longcovid, volgens sommige onderzoeken zelfs 2x zoveel als mannen in mijn leeftijdsgroep. 
Stom.

En borderline syndroom


Like 1
1 ander reageerde hierop
avatar
hub02
02 mei 2026
12 minuten geleden zei lady jane:

mannen die oorlog voeren leveren idd helaas geen half werk @hub02
ik ben heel vaak blij vrouw te zijn
al snap ik dat ook bij mannen de goeien onder de kwaaien lijden

Ben het (helaas) met je eens LJ.  Ik denk dat de grootste stommigheden, zeker oorlogen e.d., door mannen worden veroorzaakt. Maar we hebben niks te kiezen, als wat we worden geboren. Maar over dingen beter nadenken zou misschien wat helpen af en toe. En ja, ik geloof echt dat mannen eerder geneigd zijn tot "actie", en dat vrouwen met de gevolgen van die "actie", het "en wat nu?", worden opgescheept. 

Ja, @Yana. Niet stom, maar treurig dat dingen soms zo zijn. We moeten ons maar niet het waarom daarvan afvragen. Misschien krijgen we er ooit een antwoord op.  Maar als je er mee zit, helpen dat soort vragen niet echt. Over de gevolgen van Covid, in mijn geval die prik, kan ik trouwens wel meepraten. Helaas rest niets anders dan dingen maar te accepteren zoals ze zijn. En ik heb daar ook wel moeite mee, moet ik zeggen.

avatar
hub02
02 mei 2026
11 minuten geleden zei bumperjim:

Ik heb nog nooit oorlog gevoerd. Hub misschien ook wel niet.

Ik zie wel op mn werk dat zo gauw je twee vrouwen in een kantoortje zet, wordt het ruzie 😁 dat vreedzame van de vrouw is maar zeer relatief. Zie ook: volleybalteams 😜

Maar we houden wel van jullie hoor 😉

Dat klopt ook. Bij ons op kantoor hadden vrouwen vaker ruzie. Misschien maken vrouwen vaker ruzie, en mannen doen dat minder vaak, maar dan wel grondiger. Geen half werk voor ons, zoals ik al zei. En straks is het voor jou stofzuigen en afwassen geblazen, en terecht 😄. Ik trap daar niet in! Klinkt best cool, vind je niet? (Moet het sowieso altijd zelf doen, maar dat hoef ik hier niet te vertellen gelukkig).

avatar
renaldo61
04 mei 2026
Op 1-5-2026 om 07:56 zei Yvonne:

@renaldo61, je hebt het er heel vaak over dat mensen jou in de steek laten. 
Maar is dat wel zo? 
Laten ze je in de steek of vinden ze het tijd voor een stapje meer 'zelfstandig', tijd om meer dingen zelf aan te pakken... 
En die slaapmedicatie, jazeker, dat spul is hartstikke verslavend. 
Voor mensen die niet verslavingsgevoelig zijn een mooie oplossing als het nodig is, maar anders kan het een tweede groot probleem worden: je hebt er dan steeds meer van nodig. 
Het spul helpt even, tot je er aan gewend bent en dan..... 
Probeer het gedrag van de ander niet te zien als 'in de steek laten' Renaldo. 
Heb je het overigens wel met jouw psych gehad over het gevoel dat ze je in de steek laat???

 

Heb ik last van slecht te slapen? Ja.

Volg ik al de raad die me tot nu toe daarover gegeven geweest is? Ik denk het wel. 

Heb ik al dikwijls met mijn huisarts en psychiater het hierover gehad? Zeer zeker. 

Ik voel me gewoon nu niet geholpen en zeker in de steek gelaten. 

@MaryArt Eens een keer slecht slapen of enkele nachten slecht slapen kan ik best tegen, maar dit duurt nu veel te lang. Dat ik verslavingsgevoelig ben klopt zeker. 

Ik heb al verschillende keren geuit dat ik niet het recht heb om ziek te zijn. Straks staan er mensen aan mijn deur om me te verhuizen. Hang ik een bordje aan de deur met "ziek, gelieve niet te storen" ? 

avatar
MaryArt
04 mei 2026

@renaldo61 als jij graag als ziek gezien wilt worden en vind dat je daar recht op hebt dan vind ik dat prima hoor. Maar ik wijger om mezelf als ziek te zien omdat ik slecht slaap. Ik hoeft niet naar een baas om te werken, dus als ik overdag soms bijna letterlijk omval, ga ik even in mijn bed liggen om een tukje te doen. Daarna ga ik weer vrolijk verder. En wat je met die laatste vraag bedoeld...ik heb geen idee. 


Like 2
2 anderen reageerden hierop
avatar
Yvonne
04 mei 2026
2 uur geleden zei renaldo61:

Heb ik al dikwijls met mijn huisarts en psychiater het hierover gehad? Zeer zeker. 
Ik voel me gewoon nu niet geholpen en zeker in de steek gelaten. 

Je hebt jouw psych dus letterlijk verteld dat je door velen in de steek gelaten voelt? 
Je hebt haar verteld dat zíj jou in de steek laat? 
Wat antwoordt zij daar dan op?

Meepraten?

Log in of maak een account om gesprekken te starten, te reageren en te volgen.

Ga aan de slag met een
gezonder
leven

Door de check te doen en antwoord te geven op 4 korte vragen geven we je advies over welke apps, tips en hulpmiddelen bij jou passen. Daarna kun je een account aanmaken als je dat wilt.